Az Audi A4 Cabriolet orrában például hathengeres motorok muzsikálnak, s a 4,57 méter hosszú és 1,77 méter széles autó a márka sportos jellegét erősíti: dinamikusan lapos orr-része, a lapos ék alakban emelkedő övvonal és a markáns farrész a látható kipufogóvégekkel egyértelműen jelzi karakterét.
A jellegzetes, köríves kerékdobok és a jármű körvonalai a jelenlegi A4-es sorozat jellegzetes formavilágát idézik. A klasszikusan elegáns alapokra épülő dinamikus külső megjelenéshez ugyanakkor tökéletesen illeszkedő utastér harmonikus egészet alkot.
Az utasok számára persze az elektrohidraulikus működtetésű tető a legfontosabb, amely gombnyomásra 30 másodperc alatt teljesen visszahúzódik a karosszériába. A kitűnő hang- és hőszigetelés mellett a tetőt fűtött, hátsó, valódi üveg szélvédővel is ellátták. A változtatható csomagtérelosztásnak köszönhetően zárt tető mellett 315 literes csomagtér áll rendelkezésre, ami elég két golftáska befogadására is. Ha a tető nyitva van, a csomagtér 246 literes.
A kabriók neuralgikus pontja a borulási biztonság. Az A4 Cabriolet biztonságát az aktív borulásvédő rendszer fokozza. Ennél a megoldásnál az ütközésérzékelők jelzésére töredék másodpercek alatt két védőkeret vágódik fel a hátsó ülések mögül. Az önműködően kiugró védőkeretek a rendkívül merev szélvédőkerettel együtt segítenek a borulás esetén valamennyi utas túléléséhez szükséges tér megőrzésében.
Az Audi A4 Cabriolet rangjához illő fürgeségéről már a piaci bevezetéskor is két erős V6-os motor gondoskodik. A sportosra komponált hangzás, az átható erőkifejtés és a példásan csendes járás párosítását éppen a nyitott autók vezetői becsülik a leginkább.
A 3 literes 220 lóerős, a másik 2,4 literes és 170 lóerőt teljesít, és még ennek sem kell 10 másodperc a százas tempó eléréséhez, végsebessége pedig 224 km/óra.
Egy nyitott kocsi persze manapság nem versenyre épül, viszont egy szerpentinen jön elő a háromliteres motor minden előnye, ahogy a rövid egyenes szakaszokon pillanat alatt gyorsulva előz. Az már nemcsak a motor, de a kocsi építése mellett is szól, hogy csak a kilométerórára pillantva lehet elhinni, viszonylag nagy sebesség mellett is milyen stabilan képes venni az éles kanyarokat a kocsi.
Eldőlni látszik a régi dilemma is, hogy sportos kéziváltó, avagy automata a legjobb választás? A megoldás a multitronic, amelyet ebben a nyitható tetejű szegmensben először alkalmaztak.
A folyamatosan változó automataáttétel egyesíti a manuális váltó dinamizmusát és hatékonyságát a hagyományos automata kényelmével. A pedált taposva már nem "késleltetve" ugrik meg a kocsi, a vezetés teljes mértékben idomulhat a kabrió sportos külsejéhez.
Mindennek persze ára van: ez a kivitel 14,5 millió forintért kapható, de még a kéziváltóval ellátott kistestvérért is 12 milliót kell kifizetni. Az azonban jó dolog, hogy az alapfelszereltséghez többek között klímaberendezés is tartozik.
Egy másik piaci érdekesség, az MG TF gyökeresen különbözik az Auditól.
Először is középmotoros és hátsókerék-hajtású, s ezért a gyár a középmotoros autókra jellemző tömegeloszlás miatt a 195 milliméteres elsőnél szélesebb, 215-ös hátsó kerekekkel látja el a kétüléses autót.
A modell előzménye is siker volt: 1995-ben a sportautók rajongói világszerte üdvözölték az MGF megjelenését. Ezzel a típussal az MG márka 1980 óta először tért vissza a nagy szériában gyártott nyitott sportkocsik piacára. Az autó hamarosan az Egyesült Királyság legkelendőbb sportautója lett, s az európai, japán és amerikai exportpiacokon is nagy volt iránta a kereslet.
Az MG TF alapvetően az MGF új generációs utóda. Tervezése során a karcsúságot, célratörőséget és hatékonyságot tartották szem előtt.
A TF alacsonyabb útfekvésű, megjelenése pedig dinamikusabb, melyhez hozzájárulnak nyílszerű formái és hegyes légbeömlő nyílásai. Az új első lökhárító/spoiler öntvény élesebb, empatikusabb külsőt kapott: teljes szélességű karaktervonal található rajta, az alsó légbeszívót fekete keret övezi, és megvan a helyük a ködlámpáknak is.
Az MG TF motorkínálatának csúcsán egy 160 lóerős, 1,8 literes erőmű áll (amely révén a végsebesség 220 kilométer/óra), a többi motor pedig 115, 120 és 135 lóerős. A - kiviteltől függően - 7-8 millió forintba kerülő autó 15, illetve 16 hüvelykes kerekeken gördül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.