BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ma vesz újabb gépeket a Malév

A két repülőgép vásárlásáról Angliában ma aláírandó szerződés révén négyre nő a Malév Rt. által a Malév Express számára vásárolt Bombardier-gépek száma. A társaság saját flottáját is bővítené, ezért a farnborough-i légibemutatón megerősítette a Boeinggel korábban kötött megállapodását.

Két újabb CRJ-200-as repülőgép vásárlásáról ír alá szerződést ma, az angliai nemzetközi légishow idején Váradi József, a Malév vezérigazgatója és John Giraudy, a Bombardier Aerospace elnöke. Ezzel már négyre növekszik a jövő nyáron a Malév Expressnél üzemben lévő CRJ-k száma, és további hat darab gépre opciót tart fenn a Malév. Az üzlet értékéről egyik fél sem nyilatkozott, a gép listaára darabonként 21 millió amerikai dollár. A CRJ-200-asok szolgálatba állításával a legtöbb ilyen típusú gépe a Malévnak lesz a térségben. Az opciók a CRJ- 700-asra vonatkoznak, és főleg a 2004-től kifutó Fokkerek lecserélését szolgálják. Váradi közölte, hogy a kulcskérdésnek számító alkatrész-utánpótlás ügyében közösen terveznek fellépni a szlovén Adria Airwaysszel, amelynek már négy ilyen járműve van. Barry MacKillon, a kanadai cég marketingigazgatója lapunk érdeklődésére elmondta: a tavaly 12 milliárd kanadai dolláros forgalmú vállalat a Malévval kötött szerződés tapasztalatait is felhasználva szeretne terjeszkedni Közép-Európában. Erről már több nemzetközi légitársasággal tárgyalt az elmúlt hetekben. A CRJ egyébként az 50 és a 70 személyes változatot szeretné előtérbe helyezni a Magyarországhoz közeli államokban, számolva a középtávú járatok iránti igény növekedésével. Váradi ugyanakkor emlékeztetett, hogy a Malév természetesen az egész flotta megújításában érdekelt, nemcsak a Malév Express flottájának bővítésében, ezért az amerikai Boeinggel kötött előző egyezményeket most is megerősítette a nemzetközi show-n. A következő három évben összesen 18 új Boeing érkezik Budapestre. Ezeket főleg az európai és a közel-keleti járatokon veti be a nemzetközi légicég. A finanszírozás forrása - bár erről még nem született döntés - a tulajdonosi kölcsön vagy a tőkejuttatás lehet, mint ahogy a CRJ-kre adott korábbi hatmilliárd forintos segítség esetében történt - emlékeztetett több hazai szakértő.

Kovács Ferenc, a Boeing kelet-közép-európai képviseletének vezetője megerősítette, hogy a Malév elkötelezettsége az amerikai társaság iránt töretlen. Ezt fejezi ki, hogy a légitársaság a Boeing-737-es, Mext Generation sorozatából rendelt. Ezek üzemeltetése jóval olcsóbb, mint a hasonló kategóriájú Airbusoké. Kovács lapunknak elmondta még, hogy több térségbeli légitársasággal folyamatosan tárgyalnak vásárlásról és lízingről, de nem lehet egységes képről beszélni. Magyarország legtöbb szomszédja például inkább a pénzügyi lízinget vagy a vásárlást részesíti előnyben, míg a Malév részben vásárol, részben pedig az operatív lízinget választotta.

A Boeing egyébként a maximálisan száz utas befogadására alkalmas 717-est is szeretné előtérbe állítani Közép-Európában, mert felmérése szerint erre növekvő igény mutatkozik. "Nem akartunk túltermelést, ezért is vissza kellett venni a tempóból a Boeing központjában. Számunkra nagyon fontos, hogy megtartsuk az árat, ne engedjük lejjebb, hiába tapasztalni most általános szavatosságot a vásárló légitársaságok részéről" - fűzte hozzá a Boeing vezetője.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.