BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar on-line áruházak reményei

A hazai on-line áruházak 84 százaléka úgy ítéli meg, hogy nyereségesen zárja az idei évet. Várakozásaik a következő évre is kedvezőek, annak ellenére, hogy a verseny erősödésére és az általános költségek növekedésére számítanak - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Rt. felméréséből.

A következő 12 hónapban az on-line áruházak 74 százaléka tervezi, hogy bővíti termékskáláját, 54 százaléka új termékkategóriák felvételét irányozza elő. A hagyományosakkal szemben az on-line áruházak polcai ugyan - bizonyos értelemben - végtelenek, így jelentősebb kiadások nélkül végrehajtható a termékpaletta bővítése, ám a széles kínálat könnyen a navigálás, a vásárlás és a kiszolgálás (logisztika) folyamatának megnehezítéséhez vezet.

Az interneten keresztül történő értékesítésben rejlő költségcsökkentő előnyök a vásárló számára árkedvezményt jelentenek, a kapott válaszok alapján az on-line áruházak 60 százaléka nyújt árkedvezményt vásárlói számára.

A vásárlók körében a legnépszerűbb fizetési megoldás a postai utánvétel. Ennek oka, hogy a vásárló először szeretné azt látni, amiért kiadja pénzét. A felhasználó az interneten először egy "illúziót" vásárol, amellyel majd a termék kiszállítása során kerülhet "élményközeli" kapcsolatba. A vásárlók egynegyede él az átutalás lehetőségével, míg 6 százalékuk on-line fizetéssel egyenlíti ki számláját.

Hazánk on-line áruházainak közel fele a saját alkalmazottaival szállítja ki a megrendelt terméket, ám a kiszállításban jelentős szerepet játszik a Magyar Posta és más kézbesítőszolgálat is. Az utóbbi két lehetőséggel ezen áruházak mintegy hatvan százaléka él.

Jelenleg a vásárlók ellenérzései, az alacsony internetpenetráció, az áruházak tőkehiánya, a kedvezőtlen fizetési feltételek (a vevő oldaláról) jelentősen akadályozzák az on-line áruházak működését. Emellett az általános költségek és a reklámkiadások növekedése, a vásárlások újszerűsége ("élménynélküliség"), a szakemberek magas költsége, az infrastrukturális tényezők befolyásolják vagy határozzák meg az áruházak életképességét.

A várakozások alapján 12 hónap múlva a tőkehiány, az alacsony internetpenetráció, a szakemberek magas költsége fogja jelentősen befolyásolni az áruházak versenyképességét. Emellett - kisebb súllyal - a fizetési feltételek, a vásárlók ellenérzései, a vásárlások újszerűsége, az általános költségek növekedése továbbra is érzékelhető hatást gyakorolnak majd az áruházakra. Az on-line áruházak a verseny erősödésére, az általános költségek, illetve a szakemberek költségeinek növekedésére számítanak.





Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.