A londoni központú társaság úgy tapasztalja, hogy az Egyesült Államokban a reklámköltések az idén akár 1,5 százalékkal is nőhetnek a márciusban jövendölt 0,2 százalékos éves visszaeséssel ellentétben. Ázsiában a szakember 2 százalékos bővülést valószínűsít, ami 0,5 százalékponttal szintén a korábbi várakozások felett található. Európa azonban továbbra is küszködik, így a korábbi becslésekkel összhangban az idén 2 százalékos lehet a visszaesés.
Az amerikai kilábalás fő hajtómotorja a csúcsidős tévéhirdetések előretörése. A kültéri hirdetőfelületek és a magazinok oldalai iránt változatlanul csekély a kereslet. Ez utóbbi esetben a legfőbb magyarázóerővel az internetes hirdetések előretörése bír, ami azonban nem jelenti azt, hogy a világhálós szolgáltatók dúskálnának megbízásokban, az internetes reklámpiac szintén gyengélkedik. A Carat médiavásárló hálózatot és az újonnan Synovate névre keresztelt piackutató céget birtokló Aegis első embere a magazinok számára a kiutat a terméket megtapasztalhatóbbá tevő reklámok (display advertising), így például termékminták vállalásában látja.
Tapasztalatuk szerint májusban már érezhető volt a bizalom helyreállása, ez azonban még nem nyilvánult meg a média-
kiadások emelkedésében. Most azonban már a kiadások is növekedésnek indultak, e téren a fogyasztási cikkek az élenjárók, de a gyógyszeripar ez irányú kiadásai is meglehetősen stabilnak tűnnek. Igazi lemaradás tehát csak a technológiai cégek körében mutatkozik továbbra is.
Az Európában tapasztalt változatlan gyengélkedés magyarázatait keresve a brit cég elemzése arra emlékeztet, hogy a vén kontinens csak az amerikai térséget követve kezdett lejtmenetbe, így jó esély van arra, hogy a kilábalás is arányos ideig várat még magára. Számszerű növekedést azonban könnyebben produkálhatnak az európai vállalatok, a bázisként használt tavalyi reklámköltési mutatók ugyanis rendkívül alacsonyak.
Az Aegis-féle prognózissal gyakorlatilag egybecseng a Zenith Optimedia Group médiavásárló ügynökség várakozása is.
A francia Publicis Groupe és a brit Cordiant Communications Group kezében lévő cég Amerikában már növekedést lát, míg európai adatai továbbra is gyengélkedésről tanúskodnak. A The Wall Street Journal Europe emlékeztetője szerint az Aegis értékítélete azért figyelemre méltó, mert megbízásai minden fontos térségben elérik a reprezentativitáshoz közeli mértéket, továbbá azon kevés médiavásárló cég közé tartozik, amelyekben nagy reklámholdingok, mint a WPP Group vagy a Publicis nem szereztek befolyást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.