Új chartercég indul Szegeden
Augusztus első napjaitól a Budapest-Szeged-Dubrovnik útvonalon charterjáratot indít a szegedi székhelyű C&T Hungary Szeged Kft., s a kínálatot gazdagítja a szintén horvát tengerparti Tivattal is. A 16 személyes, L-410 típusú kisgépek az idén hetenként egyszer repülnek majd, de a jövő nyáron már heti több járat indítását is tervezi az utazási vállalkozás - közölte Farkas András ügyvezető igazgató.
Az elsősorban kongresszusszervezéssel és kiutaztatással foglalkozó, éves szinten mintegy 200 millió forint forgalmat bonyolító szegedi székhelyű utazási iroda számításai szerint a horvát tengerpartra indított gépeikkel egy az idei nyáron keletkezett űrt szüntetnek meg a hazai piacon. Ez évben ugyanis szemmel láthatóan megnőtt az igény a horvát Adria-part iránt, ám ezekre az üdülőhelyekre nem indulnak chartergépek. Ide egyébként nem is érdemes nagy gépekkel repülni - véli Farkas András -, gazdaságosabb egy kisebb gép indítása. Ezért társultak a fővárosi BASE Kft.-vel, amelynek tulajdonában több azonos típusú kisebb gép is van, ami megoldást jelent egy esetleges gépcsere alkalmával, illetve a megnövekedett kereslet esetében is.
Járataik minden héten szombaton indulnak Budapestről, s egy szegedi leszállás után mintegy másfél óra alatt érkeznek Dubrovnikba, illetve Tivatba. Budapesti indulással 75 ezer, szegedi felszállással pedig 60 ezer forintba kerül egy jegy, amely már tartalmazza a repülőtéri illetéket is. Így ha e járatok népszerűek lesznek az utazók körében, ez jó üzleti vállalkozás lesz. A nyár végéig a gépek töltését még nem lehet előre látni, az azonban biztos, hogy első két járatuk tele van.
Az utazási iroda egyébként már a szezon elejétől indította volna e járatait, ám a szegedi repülőtér még nem minősült kereskedelminek. Ennek oka az volt, hogy nem volt a jogszabályoknak megfelelő üzemanyagtöltő állomásuk. Ez a gond megoldódott, hiszen a napokban megkezdődött e létesítmény építése, ami
8-10 nap alatt elkészül, s a vámhatósági jóváhagyásra ezt követően azonnal lehet számítani. A szegedi repülőtéren egyébként meglehetősen szerény szolgáltatások fogadják az utazókat, vám- és határőrizet, illetve határnyitás is csak a gépek indulásakor és érkezésekor van. A füves kifutópálya nem teszi lehetővé nagyobb gépek indítását. Ugyanakkor a repülőtér műszaki felszereltsége lehetővé teszi a nemzetközi forgalom bonyolítását.
Az utazási iroda tervei szerint a következő évtől bővítik a horvátországi kínálatukat, s az idei két üdülőhely mellett további tengerparti településekre indítanak járatokat. (LI)