Augusztus első napjaitól a Budapest-Szeged-Dubrovnik útvonalon charterjáratot indít a szegedi székhelyű C&T Hungary Szeged Kft., s a kínálatot gazdagítja a szintén horvát tengerparti Tivattal is. A 16 személyes, L-410 típusú kisgépek az idén hetenként egyszer repülnek majd, de a jövő nyáron már heti több járat indítását is tervezi az utazási vállalkozás - közölte Farkas András ügyvezető igazgató.
Az elsősorban kongresszusszervezéssel és kiutaztatással foglalkozó, éves szinten mintegy 200 millió forint forgalmat bonyolító szegedi székhelyű utazási iroda számításai szerint a horvát tengerpartra indított gépeikkel egy az idei nyáron keletkezett űrt szüntetnek meg a hazai piacon. Ez évben ugyanis szemmel láthatóan megnőtt az igény a horvát Adria-part iránt, ám ezekre az üdülőhelyekre nem indulnak chartergépek. Ide egyébként nem is érdemes nagy gépekkel repülni - véli Farkas András -, gazdaságosabb egy kisebb gép indítása. Ezért társultak a fővárosi BASE Kft.-vel, amelynek tulajdonában több azonos típusú kisebb gép is van, ami megoldást jelent egy esetleges gépcsere alkalmával, illetve a megnövekedett kereslet esetében is.
Járataik minden héten szombaton indulnak Budapestről, s egy szegedi leszállás után mintegy másfél óra alatt érkeznek Dubrovnikba, illetve Tivatba. Budapesti indulással 75 ezer, szegedi felszállással pedig 60 ezer forintba kerül egy jegy, amely már tartalmazza a repülőtéri illetéket is. Így ha e járatok népszerűek lesznek az utazók körében, ez jó üzleti vállalkozás lesz. A nyár végéig a gépek töltését még nem lehet előre látni, az azonban biztos, hogy első két járatuk tele van.
Az utazási iroda egyébként már a szezon elejétől indította volna e járatait, ám a szegedi repülőtér még nem minősült kereskedelminek. Ennek oka az volt, hogy nem volt a jogszabályoknak megfelelő üzemanyagtöltő állomásuk. Ez a gond megoldódott, hiszen a napokban megkezdődött e létesítmény építése, ami
8-10 nap alatt elkészül, s a vámhatósági jóváhagyásra ezt követően azonnal lehet számítani. A szegedi repülőtéren egyébként meglehetősen szerény szolgáltatások fogadják az utazókat, vám- és határőrizet, illetve határnyitás is csak a gépek indulásakor és érkezésekor van. A füves kifutópálya nem teszi lehetővé nagyobb gépek indítását. Ugyanakkor a repülőtér műszaki felszereltsége lehetővé teszi a nemzetközi forgalom bonyolítását.
Az utazási iroda tervei szerint a következő évtől bővítik a horvátországi kínálatukat, s az idei két üdülőhely mellett további tengerparti településekre indítanak járatokat. (LI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.