A Tchibo sürgeti az Allianzot
Németországban a Tchibo-csoport csak az év végéig kívánja fenntartani az Allianz pénzügyi szolgáltatótársaságnak tavasszal tett ajánlatát, miszerint átvenné annak beiersdorf beli, közel 44 százalékos részesedését. A pakett piaci értékét több mint 8 milliárd euróra becsülik - jelentette a Reuters. A kávétermékek gyártásával és kiskereskedelemmel foglalkozó hamburgi családi konszern így a - nyereségét négy év alatt megnégyszerező - kozmetikai cég többségi tulajdonosává válhatna, mivel annak már jelenleg is 30 százalékát birtokolja.
A kávépiacnál jóval jövedelmezőbb kozmetikain szerzett hadállásait erősítendő a Tchibo már abba is beleegyezne, hogy az Allianz részvénypakettjének csak egy részét kapja meg. Ha azonban a müncheniek a következő hónapokban sem határozzák el magukat, akkor a Tchibo más befektetési lehetőségeket keres a Reemstma dohányipari leányvállalatának idei eladásából származó rendkívüli bevétele hasznosítására.
A müncheni biztosítóóriás a profiltisztítás jegyében már korábban jelezte, hogy túladna egyes ipari érdekeltségein. Ám döntését halogatja, arra számítva, hogy nagy stratégiai befektetőpartnerek akadnak a horgára, mint a francia L'Oréal vagy az amerikai Procter & Gamble. Ez utóbbiakat valóban érdekli a német cég, de a jelek szerint sokallják az árat, főleg úgy, hogy a Tchibo marad a kisebbségi tulajdonos. Emellett állítólag a közel ötmilliárd eurós forgalmú Beiersdorf vezetőinek ellenállásával is számolniuk kell.


