A médiában érdekeltséggel bíró cégeknek ahelyett, hogy foggal-körömmel védenék digitálisan tárolt anyagaikat a kalózoktól, arra kellene választ adniuk, hogyan tudnák jobban kiaknázni a digitális zene és film értékesítésében rejlő lehetőségeket - idézte a Reuters a KPMG munkatársát, Ashley Steelt. A pénzügyi tanácsadó cég szerint nem az említett cégek középvezetőin, hanem magán a vezetőségen múlik, hogy milyen új értékesítési modelleket talál digitalizált anyagaiknak. A KPMG tanulmánya szerint az említett cégek továbbra is a titkosításra helyezik a hangsúlyt, pedig ezzel csak ideig-óráig tesznek szert lépéselőnyre a kalózokkal szemben.
Miután becslések szerint évente 8-10 milliárd dolláros bevételkiesést jelentenek a kalózmásolatok, a kérdés megvitatását a részvénytársaság irányítótestületéhez kell delegálni. Míg a zeneipari cégek a Napstert és a hasonszőrű, ingyenes zenei hozzáférést biztosító portálokat ostorozzák, figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy erre van piaci igény.
Amióta kialakult az igény arra, hogy az interneten hozzáférhetők legyenek zenei anyagok, filmek, tévéműsorok és könyvek, a film- és tévéstúdiók, lemez-, könyvkiadók pusztán azt tartják szem előtt, hogyan lehet az illegális másolást és értékesítést megakadályozni. Az interneten keresztül lebonyolított zenék ingyenes csereberéjére a lemezkiadók válaszként előfizetésért kínáltak zenei hozzáférést az interneten, várakozásaikat azonban nem koronázta siker. Ugyanez a jelenség látszik lejátszódni a mozifilmek esetében is, bár a digitalizált filmekkel - az általában lassú letölthetőség miatt - nehezebb kalózkodni. (TTE)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.