Magyar- és németországi terjeszkedésétől remél további bővülést a Vöslauer alsó-ausztriai ásványvíz-forgalmazó társaság, amely az év első felében több mint 18 százalékkal növelte forgalmát. A Wirtschaftsblatt szerint persze az első számú célpont a német piac, ahol a Vöslauer már megállapodott a forgalmazásról jó néhány nagy áruházi láncolattal. Már Magyarországon is vannak partnerei, de tovább akarják bővíteni a forgalmazói hálózatot.
A társaságra a tavalyi rekordév után az idén is jó eredmények várnak: az Ottakringer csoporthoz tartozó cég árbevétele 23 millió euróra emelkedett az idei év első felében. Ezen belül az osztrák piacon hét százalékkal nőtt a forgalom, az átlagos piaci növekedésnél nagyobb ütemben. Az év egészében 10 százalékos árbevétel-emelkedésre számít a társaság elnöke. A szóban forgó időszakban növelték piaci részesedésüket is, 27 százalékról 29-re, a forgalomból 80 százalékkal részesedik a kiskereskedelem, 20 százalékkal a vendéglátóipar. További 8,7 millió eurót hozott a konyhára a licencmegállapodás keretében palackozott Almdudler, Pepsi és Seven Up forgalmazása.
A hazai ásványvízfogyasztás az elmúlt években jelentősen növekedett, és a tíz évvel korábbi fejenkénti 8-10 literes fogyasztás az idén 40 liter fölé emelkedhet, viszont még messze elmarad az unió egyes államainak felhasználásától, ami ennek 2-3-szorosa. A vízpiacot az idén még 85 százalékban mintegy 20 szereplő határozza meg. A külföldi érdekeltségűek közül a legnagyobb a Pepsi-Cola tulajdonában lévő Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőital-ipari Rt., a Nestléhez tartozó Kékkúti Rt., a német Franken Brunnen cége, az Apenta Kft., valamint az osztrák Mautner-Markhof kezében lévő Buszesz Rt. Várhatóan még az idén új szereplőkkel gyarapszik a hazai ásványvíz-kitermelő, illetve -palackozó ipar: külön-külön építi üzemét és logisztikai telepét a San Benedetto és a Coca-Cola, ezek termelése egyenként nagyságrenddel emeli meg a termelést és az ásványvízfogyasztást. Ami várhatóan ugyan tovább nehezíti a hazai kis és közepes érdekeltségű ásványvíz-palackozók helyzetét, ám a szakértők szerint a termékfogyasztás jelentős növelése következtében ezekre is szükség lesz. A "csak" értékesítéssel foglalkozó újabb osztrák ásványvíz-forgalmazónak ezen a piacon kell megtalálnia a réseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.