Miközben fej fej mellett versenyez a nézőkért és a televíziós hirdetési piacért a két magyar kereskedelmi csatorna valóságshow-ja, a Big Brother holland megálmodója, az Endemol BV televíziós produceri vállalat a Nagy Testvér eredeti koncepcióját már egy komplett városrész bekamerázásával készül megújítani. A Netzeitung.de információi szerint az Endemol BV a türingiai kisvárost, Arternt kamerázná fel. A város vezetése egyelőre nem foglalt állást a koncepcióval kapcsolatban. Az Endemol egyik vezetője szerint mindenesetre már több hónapja zajlanak a műsor előkészületei. Az Endemol felvette a kapcsolatot nagyobb helyi konszernekkel a kialakítandó létesítmények felépítésével kapcsolatban.

A hazai televíziós piac is folyamatosan tartogat meglepetéseket: a Világgazdaság értesülése szerint a Tv 2 már egy újabb Big Brother műsor indítását tervezi. Hofherr Krisztina, a Tv 2 marketingigazgatója nem erősítette meg a BB folytatásával kapcsolatos információinkat. A megfiatalított csatornának a nézettségi adatok alapján igencsak bejött a Nagy Testvér szeptemberi rajtja, amelynek köszönhetően ismét kétszereplőssé vált a hazai televíziós piac. A német RTL II BB-vel kapcsolatos intő példája azonban azt mutatja, hogy a Nagy Testvérrel megduplázott televíziós közönségarány-növekedéssel hasonló mértékű csökkenést eredményezett a műsor befejeztével.

Az RTL Klub ugyanakkor a vetélytárs megfigyelése után változtatott műsorstruktúráján. Noha a BB nézettsége még mindig jobb, mint a vele nagyjából egy időben futó Való világé - a televízió átlagos közönségaránya az esti főműsoridőben az elmúlt héten már négyszer is magasabb mutatót produkált, mint a Tv 2 a hirdetők számára legfontosabb 18-49 éves korosztályban.

A struktúraváltásra azért volt szükség, mert miután mindenki beköltözött a Való világ villájába, elég erőssé vált ahhoz a műsor, hogy egy időben sugározzák azt a rivális adással, a Barátok közt pedig egy másik időpontban is milliókat képes leültetni a tv elé - nyilatkozta lapunknak Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója.

A múlt héten a 18-49 évesek közül legtöbben, közel 1,2 millióan a Barátok közt hétfői adását nézték, amely megelőzte a BB szombati kiszavazóshow-ját is. A BB szavazóműsorával és a kukkolók számára a legnagyobb örömet jelentő pikáns jelenetekkel megtűzdelt adásokkal nem tud mit kezdeni a Való világ menedzsmentje.