BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliókat generálnak a kukkolók SMS-ei

Csak az emelt díjas SMS-ek százmillió forint feletti forgalmat hoznak a Tv 2-nek. A Világgazdaság információi szerint a szeptember eleje óta a képernyőn lévő Big Brother (BB) kukkolóshow ugyanis milliós nagyságrendben generálja a rövid szöveges üzeneteket.

Az SMS-ek világszerte jelentős befolyásolói az interaktív produkcióknak: nemrég még csak néhány önérzetes televízió tüntette fel az éppen aktuális műsorának elektronikus levéllel (e-mail) való elérhetőségét, manapság azonban teljesen leszorították a képernyőkről az e-mail címeket a mobiltelefonos elérhetőségek.

Magyarországon már az is megfigyelhető, hogy a Big Brotherhöz és a Való világhoz kapcsolódó telefonos és üzenetes szavazások az egyéb emelt díjas SMS-játékok piacát jelentősen lecsökkentették. A mobilszolgáltatók és a producerek ezen egyetlen műsor bevételének felosztásában több pénzből részesülnek, mint eddig bármilyen műsor kapcsán. Információink szerint amíg a Való világ esetében inkább a telefonos hívások száma nagyobb, addig a Nagy Testvérnél az SMS-ek meghatározóak.

Az érintettek egyelőre nem nyilatkoznak méregdrága (1-1,8 milliárd forintos) kukkolóshow-ik telefonos játékokból származó bevételeiről, az azonban már most nyilvánvaló, mind a szolgáltató, mind a műsorkészítő jól jár a rendkívüli népszerűségnek örvendő reality műsoroknak köszönhetően. A német Gartner tanácsadó cég elemzéséből kiderült, hogy Európa-szerte robbanásszerűen megnövekedett az interaktív televíziós műsorokkal való mobiltelefonos kapcsolatfelvétel: Franciaországban például a mobiltelefonnal rendelkező fiataloknak a 20 százaléka küldött már SMS-t valamilyen interaktív műsorba - írta az Economist.

Az SMS-ek esetében az igazán nagy boomot azonban a reality show-k jelentették, amelyben a nézők szavazatai elsődlegesen befolyásolják a játékok kimenetelét. Sőt ma már az SMS-ekből származó bevételek az egyik legfontosabb pénzügyi forrásai a show-műsorok gyártóinak.

A nemrégiben Nagy-Britanniában vetített BB alkalmával 5,4 millió SMS-t küldtek a műsorszerkesztőknek, amely 1,35 millió fontot generált. Az amszterdami Van Dusseldorp & Partnersnek az MTV zenecsatorna német változatáról, a Videoclashről készített jelentése szerint a nézők egy óra alatt rekordmennyiségű, 40 ezer üzenetet küldtek, amikor a rivális videókra kellett telefonos üzenetben szavazni. Egyetlen SMS 0,30 euróba került, így 60 perc alatt közel 3 millió forint bevételt értek el. Az 1 a 100 ellen nevű belga kvízshow egy hónap alatt 110 000 üzenetet kapott, darabonként 0,50 euróért. A valóságshow-khoz kapcsolódó játékok és szavazások hazai emelt díjas sms-einek összege változó, átlag 200 forint körül mozog.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.