BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliókat generálnak a kukkolók SMS-ei

Csak az emelt díjas SMS-ek százmillió forint feletti forgalmat hoznak a Tv 2-nek. A Világgazdaság információi szerint a szeptember eleje óta a képernyőn lévő Big Brother (BB) kukkolóshow ugyanis milliós nagyságrendben generálja a rövid szöveges üzeneteket.

Az SMS-ek világszerte jelentős befolyásolói az interaktív produkcióknak: nemrég még csak néhány önérzetes televízió tüntette fel az éppen aktuális műsorának elektronikus levéllel (e-mail) való elérhetőségét, manapság azonban teljesen leszorították a képernyőkről az e-mail címeket a mobiltelefonos elérhetőségek.

Magyarországon már az is megfigyelhető, hogy a Big Brotherhöz és a Való világhoz kapcsolódó telefonos és üzenetes szavazások az egyéb emelt díjas SMS-játékok piacát jelentősen lecsökkentették. A mobilszolgáltatók és a producerek ezen egyetlen műsor bevételének felosztásában több pénzből részesülnek, mint eddig bármilyen műsor kapcsán. Információink szerint amíg a Való világ esetében inkább a telefonos hívások száma nagyobb, addig a Nagy Testvérnél az SMS-ek meghatározóak.

Az érintettek egyelőre nem nyilatkoznak méregdrága (1-1,8 milliárd forintos) kukkolóshow-ik telefonos játékokból származó bevételeiről, az azonban már most nyilvánvaló, mind a szolgáltató, mind a műsorkészítő jól jár a rendkívüli népszerűségnek örvendő reality műsoroknak köszönhetően. A német Gartner tanácsadó cég elemzéséből kiderült, hogy Európa-szerte robbanásszerűen megnövekedett az interaktív televíziós műsorokkal való mobiltelefonos kapcsolatfelvétel: Franciaországban például a mobiltelefonnal rendelkező fiataloknak a 20 százaléka küldött már SMS-t valamilyen interaktív műsorba - írta az Economist.

Az SMS-ek esetében az igazán nagy boomot azonban a reality show-k jelentették, amelyben a nézők szavazatai elsődlegesen befolyásolják a játékok kimenetelét. Sőt ma már az SMS-ekből származó bevételek az egyik legfontosabb pénzügyi forrásai a show-műsorok gyártóinak.

A nemrégiben Nagy-Britanniában vetített BB alkalmával 5,4 millió SMS-t küldtek a műsorszerkesztőknek, amely 1,35 millió fontot generált. Az amszterdami Van Dusseldorp & Partnersnek az MTV zenecsatorna német változatáról, a Videoclashről készített jelentése szerint a nézők egy óra alatt rekordmennyiségű, 40 ezer üzenetet küldtek, amikor a rivális videókra kellett telefonos üzenetben szavazni. Egyetlen SMS 0,30 euróba került, így 60 perc alatt közel 3 millió forint bevételt értek el. Az 1 a 100 ellen nevű belga kvízshow egy hónap alatt 110 000 üzenetet kapott, darabonként 0,50 euróért. A valóságshow-khoz kapcsolódó játékok és szavazások hazai emelt díjas sms-einek összege változó, átlag 200 forint körül mozog.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.