Előre hozott vásárlások pezsdítik az amúgy is dinamikusan bővülő hazai motorkerékpár-piacot. A november 15-én megjelent adótörvény-módosítás szerint ugyanis a jövőben nem lesz lehetőség a 125 köbcentiméternél nagyobb hengerűrtartalmú motorkerékpárok forgalmi adójának visszaigénylésére. A magyar piacot eddig az jellemezte, hogy a motorokat vállalkozások vásárolták.
Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elnöke szerint a törvénymódosítás nem segít a közlekedés zsúfoltságának enyhítésében, hiszen olyan kisvállalkozásokat is sújt, amelyek kifejezetten közlekedési és nem sportcélokra vásároltak 500 köbcentisnél kisebb motorokat. A törvényalkotók az EU-jogharmonizációra sem hivatkozhatnak, hiszen az adótörvények nem tartoznak a közösségi szabályozási szintbe.
Már az első három negyedévben is mintegy 30 százalékkal volt erősebb a piac a tavalyinál, s ez a kereslet élénkül tovább ezekben a hetekben - mondta Bödös István, a Yamaha Motor Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. A törvénymódosítás révén országos szinten további 100-200-zal több motor kelhet el. A piac erejére jellemző, hogy a tavalyelőtti 3600-zal szemben az elmúlt évben mintegy 6200, az idén október végéig pedig 7023 robogó és motorkerékpár talált gazdára. A japán márka képviseletének vezetője elmondta, mostanság olyan nagymotorok is elkeltek, amelyeket a szezon végén általában nem vesznek meg, ugyanakkor nem tart a forgalom jövő évi jelentős csökkenésétől. A valójában csak az elmúlt évben beindult részletvásárlási lehetőségek ugyanis anynyira bővültek a finanszírozó bankok ajánlatainak versengése által, hogy egyre előnyösebb feltételek mellett lehet nyeregbe szállni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.