A direktor minden értelemben színházi lénynek tartja magát: rendezőnek, művészeti vezetőnek és olyan valakinek, aki színészeket és rendezőket nevel. Örömmel töltötte el, hogy a díjra jelölték, de mint mondta: "Ha valakik engem értékelnek, azt csak színházi munkám szemszögéből tudom elképzelni. A színház mindig a szenvedélyem volt és marad, ahol a személyiség, a szakmai tudás és a morális hitel a legfontosabb."
Marton László január 6-án ünnepelte hatvanadik születésnapját. 1968-ban kezdte rendezői pályáját a Vígszínházban. 1979-85 között a Szent István körúti társulat főrendezője, 1985-től igazgató-főrendezője. Osztályvezető tanár a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Hat éven át vendégrendező volt Helsinkiben, a Finn Nemzeti Színházban, nagy sikerrel dolgozott Louisville-ben, Chicagóban, Tel-Avivban, Kanadában, Németországban. Jászay Mari-díjas, kiváló és érdemes művész. 1990-től a londoni Guildhall School of Music and Drama tiszteletbeli tagja, 1997 novemberétől a Society of Stage Directors and Choreographers tagja. Torontóban rendezett Platonov-előadásáért 2000-ben megkapta a legjobb rendezésért járó Dora-díjat, 2001-ben pedig a legjobb előadásért járó elismerést. Két éve az Ír Nemzeti Színház művészeti tanácsadója. 2003 nyarán Dublinban készül Ibsen Vadkacsájának bemutatására. Mesterkurzusokat tart, és legutóbbi hazai rendezései közül a Vígszínházban nagy sikerrel megy Ibsen Nórája és Tolsztoj Legenda a lóról című előadása.
A magyar színházi élet "nagy öregje" Várkonyi Zoltánt, a Vígszínház egykori, legendás hírű igazgató-főrendezőjét tartja mesterének, mentorának. Büszke a társulatára, arra, hogy nincs még egy olyan színházi munkahely Magyarországon, ahol a munkatársak olyan régóta és hűségesen kötődnének a helyhez, mint náluk. Több évtizede vesz részt aktívan a nemzetközi színházi életben. Előjegyzési naptárában már 2006-ra és 2007-re szóló külföldi felkérések is szerepelnek, de minden meghívást szigorúan alárendel vígszínházi feladatainak. Fontosnak tartja a külföldi jelenlétet is, mert úgy érzi, azzal, amit ott tesz - s amiről a világlapokban a világ legismertebb színikritikusai írnak -, a magyar művészeti életnek, Magyarországnak is elismerést szerez.
Fegyelmezett és nyílt embernek tartja magát. "Ha bánt valami, ki kell mondanom. A társulatommal való kapcsolatom azért olyan, amilyen, mert akik számítanak rám, tudják, mit várhatnak tőlem. Nem őrzök sérelmeket."
Szeret nap mint nap bejárni a színházba, szeret az ott lévő emberek szemébe nézni. Számára is fontos, hogy amikor lemegy a társalgóba, azokat a színészeket, rendezőket lássa ott, akiknek a létezését is szereti. Felfedezettjeinek listája hosszú. Tanítványai a legsikeresebb és legeredményesebb színészek közé tartoznak. Közülük Börcsök Enikő már harmadéves főiskolás korában, Berlinben, színésznőként nagydíjat nyert. A tanár úr büszke arra, hogy 2002-ben tanítványa, Csányi Sándor lett az év legígéretesebb fiatal színésze, és Hámori Gabriella nyerte el a legjobb fiatal színésznő díját, sőt arra is, hogy Csányi Sándor, Hámori Gabriella és még két növendéke, Kovács Martina és Lengyel Tamás játszották az I love Budapest című film főszerepeit, Bodó Viktorból pedig ígéretes, fiatal rendező lett.
Rendezőként azt tartja a legfontosabbnak, hogy minden észrevétele szakmai és inspiráló legyen. Számára ma a legfontosabb szakmai kérdés, hogy a jövőben a kultúra és a műveltség elérhető lesz-e sok ember számára, avagy pici helyeken, 60-80 nézőnek kínálnak majd elitkultúrát. Úgy érzi: feladata, küldetése van abban, hogy a színházi kultúra sok emberhez jusson el, és az a modell, amely a Vígszínházban évek óta eredményesen működik és évente 400 ezer nézőnek ad meghatározó élményt, megőrizze a művészi igényesség és a népszerűség egyensúlyát. Ezt a modellt tavaly jelentős, de válságban lévő - 800-1000 fős nézőterű - külföldi színházak szakemberei tanulmányozták és találták alkalmasnak arra, hogy megkíséreljék újra megteremteni a kapcsolatot a valódi színházi érték és a közönség között. Azt szeretné, ha a gyerekei olyan világban nőnének fel, ahol a színházakban a klasszikus szerzők műveivel is megismerkedhetnének, és a könyvesboltokban Jókai, Mikszáth és Kertész Imre könyveit is ajánlanák a diákoknak, akik csak ezek ismeretében lesznek képesek a nemzet kultúráját őrizni és ápolni.
Pályafutása alatt közel száz darabot rendezett, ötvenet külföldön. Lev Tolsztoj Legenda a lóról című művét tartja a legkedvesebbnek: "Az egyik leggyönyörűbb írás, amely valaha a kezembe került. Azért állítottam színpadra, mert éreztem, beszélnem kell arról, mit jelent a foltosság, a másság kérdése, az öregedés problémája abban a világban, ahol a társadalom nem találta meg az öregeknek a megfelelő életteret. Most Ibsen Vadkacsájával foglalkozom. Gyönyörű darab, amely az élettel mint elszalasztott lehetőséggel foglalkozik, és azzal, miért alakulnak hazug módon a modern kapcsolatok. Nagy kihívás, és bevallom: tele vagyok szorongással, félelemmel, hiszen rendezőként ezzel a darabbal mutatkozom be az Ír Nemzeti Színházban, amelyet a világ legrangosabb színházának tartanak."
A közeljövőben Amerikába készül előadásokat tartani. Családja - fiai, a 12 éves Ferkó és a 10 éves Gyurka -, valamint szerelme, társa, Csikós Virág most is vele tart.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.