Két évig tartó csökkenés után tavaly növelni tudta piaci részesedését a Coca-Cola a legkritikusabb területen, a szénsavas üdítők kategóriájában az USA-ban - számol be a Financial Times. A növekedéshez nagymértékben hozzájárult a Vanilla Coke beindítása és a Diet Coke növekvő népszerűsége. A brit lap cikkében idézi a Beverage Digest kiadványt, amely szerint ugyanakkor a Pepsi piaci részesedése csökkent, mert a korábbiakhoz képest kevesebb új termékkel rukkolt elő.

A Coca-Cola piaci részesedésének 0,6 százalékos növekedése 44,3 százalékra azonban még mindig csak az 1998. évi szintet jelenti, ezért a társaság a jövőben még nagyobb hangsúlyt helyez a szénsavas italokra, amelyek forgalma az utóbbi években az USA-ban és külföldön egyaránt csak lassú ütemben növekedett. Az amerikai fogyasztók inkább áttértek az ásványvízre és a gyümölcslevekre, s bár az új Coke-termékek jól szerepeltek, a klaszszikus kóla eladása tavaly menynyiségben 2 százalékkal csökkent, a Pepsié viszont 4 százalékkal esett vissza.

Mindezek alapján a Coca-Cola a tavalyi év utolsó negyedében két százalékkal, 930 millió dollárra növelte nyereségét, az árbevétel 13 százalékkal, 4,8 milliárdra emelkedett. Ugyanakkor az idei évben a nyereség alakulását befolyásolhatja az a 400 millió dolláros rendkívüli kiadás, amit a tervezett létszámleépítésre szánnak. A társaság ugyanis a nemrégiben közzétett átalakítási tervnek megfelelően ezer munkahelyet szüntet meg az USA-ban, s összevon három üzletágat (limonádé, gyümölcslé, ásványvíz). Az intézkedéstől az idén 50 millió, 2004-től 100 millió dolláros megtakarítást vár a társaság.

Az egymással folytonos harcban álló Coca-Cola és a Pepsi folytatja intenzív reklámkampányát is, az amerikai Advertising Age értesülései szerint az idén 500 millió dollárt szánnak erre a célra.