Terjeszkedik az Est Média
Piacvezető pozícióba léphet elő a beltéri (indoor) médiapiacon az Est-csoporthoz tartozó Fénypont kft., miután a cég - saját erőből, illetve egy bankkonzorciumtól felvett hitelből - megvásárolta az üzletág egyik meghatározó szereplője, az O'Zone kft. százszázalékos tulajdonrészét. Hanák Tamás, az Est Média ügyvezető igazgatójának tegnapi bejelentése szerint az akvizíciót követően még megmarad a cégek különállása, bár ahogy eddig is volt már rá példa, közös ajánlattal indulnak a tendereken. Az elkövetkezendő két hónapban dolgozzák ki az egybeolvadás részleteit, ennek keretében születik döntés arról is, megmarad-e önálló névként az O'Zone.
Az Est-csoport mostani terjeszkedését tavaly több üzletrésztől való megválása előzte meg. Az Est túladott az Est Fm-ben és a Rádió Győrben szerzett tulajdonrészén. Elképzelhető a veszteséges egri Est Caféban birtokolt tulajdonrész értékesítése is.
A tavaly a Mediagnózis adatai alapján 368 milliós lista-áron kalkulált forgalommal a poszterpiac 36, az ingyenes képeslapok piaca 23 százalékát birtokló O'Zone eddig négy magánszemély tulajdonában volt. A csoport forgalma tavaly meghaladta a kétmilliárd forintot.


