BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vezetőcserék a régió légiiparában

Különböző okok miatt, de jelentős személycserék zajlanak ezekben a napokban a Malév mellett több más kelet- és közép-európai légitársaságnál is. A cégek közül egyedül a cseh társaság mutathat fel jó eredményt, miközben mindegyiknek azzal kell számolni, hogy a fapados légitársaságok egy éven belül elvesznek a piacaikból egy kisebb részt.

A még hivatalban lévő három tagot is visszahívta a LOT igazgatóságából a tulajdonos lengyel vagyonkezelő, mert felelősnek tartja őket a két évvel ezelőtti vesztegetési botrány miatt. A LOT elnöke már a múlt héten önként távozott. A vádak szerint az igazgatóság és az elnök 678 millió eurót vett át a Swissair anyavállalatától privatizációs tanácsadásért.

A svájci vállalat - 2001 októberében bekövetkezett csődjéig - 25,1 százaléknyi részesedést mondhatott magáénak, és azt tervezte, hogy 38 százalékra emeli ezt az arányt. A tanácsadásnak a tulajdoni hányad zökkenőmentes emelkedését kellett szolgálnia. Ez azonban végül a svájciak elbukása miatt nem következett be, a részesedésük egy csőd-

gondnok felügyelete alá került. Állítólag mindenképpen értékesíteni akarják a LOT-nak ezt a részét, ám eddig egyetlen jelentkező sem akadt, noha a Swissair utódja, a Swiss is mindent megtesz ennek érdekében. A tavaly szerény nyereséget elért lengyel társaság 10 darab brazil Embraer gép vásárlását tervezi 200 millió dollárért, és további 11 gépre opciót tart fenn.

Teljes átalakuláson megy át az orosz Aeroflot is. Belső, vezetői ellentétek miatt távoznia kellett a pénzügyekért felelős első vezérigazgató-helyettesnek és a pénzügyi igazgatónak. Nevükhöz fűződik a társaság stratégiai tervének kidolgozása. Ők vezették a régi Airbus és Boeing gépek lecseréléséről szóló fontos tárgyalásokat, az akció révén körülbelül 100 millió dollárt takarítottak meg. A két vezető azonban személyi ellentétbe került Valerij Okulov vezérigazgatóval, aki túl ambiciózusnak tartja őket.

Nem hallani ilyen ügyekről a CSA esetében. A cseh cég tavaly rekordszámú utast szállított, a 3,06 milliós adat 6,5 százalékkal haladta meg az előző évit. A CSA 300 millió koronás bevételkiesést szenvedett el a nagy árvíz miatt csökkent beutazó turizmus nyomán, de még így is nyereséges lett. A pontos összeget áprilisban teszik közzé. A CSA a következő két hónapban további négy új repülőgéppel növeli flottáját, az egyik új gépet a budapesti járaton használja majd.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.