Fennállása óta tavaly volt először veszteséges az olasz Benetton divatcsoport: az előző évi 163 millió eurós nyereség után 10 milliós mínuszba sülylyedt. Árbevételét a kereslet gyengülése, eredményét az Inline, a Nordica és a Prince sportmárkák eladásából adódó értékcsökkenési leírás nyirbálta meg.

A konszern erre az évre további 4-5 százalékos bevételcsökkenést vár. Talpra állása érdekében megválik a nem az alaptevékenységhez tartozó üzletrészektől, átalakul a vezetése, s elnapolja cégfelvásárlásait. Viszont folytatja nagyszabású terjeszkedését.

Budapesten például tavaly ősszel nyitotta meg első saját magyarországi áruházát, de a fővárosban már előtte is volt két üzlete, s - mint megtudtuk - már keresi a franchise-partnereket vidéki hódításához. Az ötemeletes, 2500 négyzetméteres budapesti áruház négymillió euróba került; 50 fős, s egy időben 600-700 vásárlót tud fogadni.

Számos világmárka mellett a Benetton is gyártat Magyarországon, a Nyíregyháza melletti nagykállói üzemben. E termékeket hálózatán keresztül a világ összes piacára eljuttatja. Horvátországban is van gyára, de az általa eladott termékek 80 százaléka Olaszországban készül. (KK)