Fennállása óta tavaly volt először veszteséges az olasz Benetton divatcsoport: az előző évi 163 millió eurós nyereség után 10 milliós mínuszba sülylyedt. Árbevételét a kereslet gyengülése, eredményét az Inline, a Nordica és a Prince sportmárkák eladásából adódó értékcsökkenési leírás nyirbálta meg.
A konszern erre az évre további 4-5 százalékos bevételcsökkenést vár. Talpra állása érdekében megválik a nem az alaptevékenységhez tartozó üzletrészektől, átalakul a vezetése, s elnapolja cégfelvásárlásait. Viszont folytatja nagyszabású terjeszkedését.
Budapesten például tavaly ősszel nyitotta meg első saját magyarországi áruházát, de a fővárosban már előtte is volt két üzlete, s - mint megtudtuk - már keresi a franchise-partnereket vidéki hódításához. Az ötemeletes, 2500 négyzetméteres budapesti áruház négymillió euróba került; 50 fős, s egy időben 600-700 vásárlót tud fogadni.
Számos világmárka mellett a Benetton is gyártat Magyarországon, a Nyíregyháza melletti nagykállói üzemben. E termékeket hálózatán keresztül a világ összes piacára eljuttatja. Horvátországban is van gyára, de az általa eladott termékek 80 százaléka Olaszországban készül. (KK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.