Rába Rt.: kapuvári kérdőjelek
Gyárbezárástól tartva kétórás figyelmeztető sztrájkot kezdeményez a Rába Rt. kapuvári gyárának szakszervezeti vezetése. Pintér László, az érdekvédelmi szervezet vezetője a Világgazdaságnak elmondta, hogy a futóműalkatrészeket előállító gyárban jelenleg át-fogó hatékonysági vizsgálatot folytat a Rába. A szakszervezeti vezető szerint e vizsgálat következménye lehet a gyárbezárás.
A munkavállalók aggályait az alapozza meg, hogy a Rába a csukló-, valamint a kardánvillagyártást győri gyárába szándékozik telepíteni, Kapuváron jelenleg két ilyen gyártósor üzemel. Ezenkívül több kisebb alkatrész gyártását kiajánlotta külső vállalkozások felé a társaság. Pintér László szerint a gyár sorsa már a Rába áprilisi közgyűlésén - amikor a távozó Steiner László helyett új vezérigazgatót is választanak - eldőlhet.
A szakszervezet tegnap küldte meg a Rába Futóműgyár Kft. vezetésének a sztrájkkezdeményezésről szóló bejelentését, amelyről hét napon belül kell tárgyalnia a gyárvezetésnek és az érdekvédelemnek.
Dusza András, a Rába Rt. tájékoztatási vezetője lapunkkal közölte, egyelőre csupán átfogó gazdaságossági vizsgálatról van szó Kapuváron, ahogy a teljes futóműgyárnál rendszeresen tartanak ilyen elemzéseket. Kapuváron olyan futóműalkatrészek készülnek, amelyekre szükség van, azokat exporttermékeibe építi be a Rába. Hozzátette azonban, hogy e vizsgálatoknak lehet olyan eredménye, amely azt mutatja, hogy ezen alkatrészek központi telephelyen történő gyártása gazdaságosabb. Ugyancsak előfordulhat, hogy külső cégektől a jelenlegi gyártási költségeknél kedvezőbb ajánlatot kaphatnak a kisebb alkatrészek beszállítására. A Rába 4400 munkavállalójából jelenleg 231 dolgozik Kapuváron.


