BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A luxuscikk időtlen

Stratégiai piacként kezeli Magyarországot a Tag Heuer (TH): a világ első számú sport-luxus óragyártójának vezetője, Jean Christopher Babin szerint az itt elért sikerek a környező országokban is segítik a márkát, hiszen a magyar piac történelmileg igazoltan nagy hatással volt a trendek kialakítására a régióban. A cég magyarországi képviselete rendelkezik az órák kizárólagos forgalmazási jogával Szlovákiában, valamint Cseh- és Lengyelországban is. Ám tény, a luxusórák világszerte 20 milliárd dolláros éves forgalmában egyelőre csak kis szeletet hasít ki egész régiónk, Magyarországon pedig évente csupán pár ezer Tag Heuer órát adnak el.

A patinás svájci cég az idén negyedik éve már a világ legnagyobb luxusipari konglomerátuma, az LVMH cégcsoport részeként működik. Jean Christopher Babin szerint az elmúlt évek egyértelműen igazolták mindkét fél várakozását a korábban független cég felvásárlását illetően: az LVMH egy több mint százéves, száznál is több országban jelen levő, pontosan pozicionált termékhez jutott, míg a TH egy tőkeerős, hosszú távon gondolkodó tulajdonosi hátteret és egy a luxusiparban önálló cégként nehezen elérhető know-how-t, a célközönség jobb elérését szolgáló kulturális információhalmazt tudhat maga mögött. A kereskedelmi tevékenységet tekintve a TH ezzel együtt is megtartotta önállóságát, saját maga dönt stratégiájáról. Babin elképzelhetetlennek tartja, hogy az LVMH-hoz tartozó márkák egyetlen luxusbolthálózatot hozzanak létre: nem lehet ugyanabban a környezetben egy értékes táskát, pezsgőt és órát eladni, bármennyire is van átfedés a vásárlórétegek között - hangsúlyozta.

A tapasztalatok az utóbbi időben azt mutatják, hogy az esetleges átmeneti visszaesésekkel együtt is egyre nagyobb a luxusáruk iránti kereslet. Babin szerint a gazdasági fejlődéssel mind többen engedhetik meg maguknak, hogy jelentősebb összeget áldozzanak egy-egy dologra. Az óravásárlás ugyanakkor befektetés is lehet, egy ilyen termék esetében ugyanis a kor nemhogy csökkenti, de növelheti is az értéket. A vezérigazgató szerint egy luxus- és egy nem luxuscikk között az egyik legfontosabb különbség az előbbi időtlensége. Egy luxustermékkel a vevő nemcsak a dolgot veszi meg, hanem a hozzá kapcsolódó, akár több száz éves legendát, mindazon hírességek "társaságát", akik valamikor hasonlóan választottak. És mindennek köszönhetően a célközönség szélesedésével sem kerül veszélybe a luxus minősítés, ahogy Babin fogalmaz, "a világ elég nagy ahhoz, hogy elég sok órát adhassunk el anélkül, hogy a TH hétköznapivá válljon". (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.