A WPP-é a rivális Cordiant
A WPP Group Plc. vásárolja meg brit riválisát, az összeomlás határára jutott Cordiant Communications Group Plc.-t. A Bloomberg információi szerint a tranzakció értéke 266 millió font. Az ajánlat 10 millióra teszi a londoni székhelyű Cordiant saját tőkéjét. A világ harmadik legnagyobb reklámügynökségeként nyilván tartott WPP számításai szerint a Cordiant adósságállománya 256 millió font. Az üzlet augusztusban realizálódhat.
Az ugyancsak londoni székhelyű WPP az elmúlt két évben 40 tranzakciót bonyolított, és jelentős expanzióba kezdett a pr-piacon, a szaktanácsadásban, valamint az egészségüggyel kapcsolatos kommunikációban, hogy gátat szabjon a televízió, a rádió és a nyomtatott sajtó piacán jelentkező hanyatlásnak.
A Cordiant korábban a Saatchi & Saatchi Plc. csoporthoz tartozott, amikor még a WPP jelenlegi vezérigazgatója, Sir Martin Sorrell volt a cég gazdasági igazgatója 1977 és 1984 között. A Cordiant Communications Group a tavalyi év egyik legnagyobb vesztese volt: a társaság for-galma 9,6 százalékkal, 790 millió dollárra csökkent 2001-hez képest.
A nagy nemzetközi ügynökségek közül egyébként többeknek nem alakult túl fényesen az előző év, a szektorban jelentkező válság szinte mindenkit érintett valamilyen mértékben.
A Cordiant azonban súlyos adóssága és a gazdasági visszaesés közepette jelentkező reklámpiaci pangás miatt önmaga által már megoldhatatlan helyzetbe került. A Cordiant iránt érdeklődött korábban a tavalyi évet rendkívüli, 24 százalékos forgalomnövekedéssel záró francia Publicis Group is. (SK)


