A WPP Group Plc. vásárolja meg brit riválisát, az összeomlás határára jutott Cordiant Communications Group Plc.-t. A Bloomberg információi szerint a tranzakció értéke 266 millió font. Az ajánlat 10 millióra teszi a londoni székhelyű Cordiant saját tőkéjét. A világ harmadik legnagyobb reklámügynökségeként nyilván tartott WPP számításai szerint a Cordiant adósságállománya 256 millió font. Az üzlet augusztusban realizálódhat.
Az ugyancsak londoni székhelyű WPP az elmúlt két évben 40 tranzakciót bonyolított, és jelentős expanzióba kezdett a pr-piacon, a szaktanácsadásban, valamint az egészségüggyel kapcsolatos kommunikációban, hogy gátat szabjon a televízió, a rádió és a nyomtatott sajtó piacán jelentkező hanyatlásnak.
A Cordiant korábban a Saatchi & Saatchi Plc. csoporthoz tartozott, amikor még a WPP jelenlegi vezérigazgatója, Sir Martin Sorrell volt a cég gazdasági igazgatója 1977 és 1984 között. A Cordiant Communications Group a tavalyi év egyik legnagyobb vesztese volt: a társaság for-galma 9,6 százalékkal, 790 millió dollárra csökkent 2001-hez képest.
A nagy nemzetközi ügynökségek közül egyébként többeknek nem alakult túl fényesen az előző év, a szektorban jelentkező válság szinte mindenkit érintett valamilyen mértékben.
A Cordiant azonban súlyos adóssága és a gazdasági visszaesés közepette jelentkező reklámpiaci pangás miatt önmaga által már megoldhatatlan helyzetbe került. A Cordiant iránt érdeklődött korábban a tavalyi évet rendkívüli, 24 százalékos forgalomnövekedéssel záró francia Publicis Group is. (SK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.