BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Daewoo-remények a GM-nél

Még ebben az évben megkezdi a GM DAT által gyártott Daewoo autók értékesítését Kelet-Európában és Törökországban a GM Europe budaörsi társasága. A GM Daewoo Közép- és Kelet-Európa Autóforgalmazó Kft. önálló márkakereskedői láncot szeretne létrehozni Lengyelországban.

A november elsején alakult társaság ügyvezető igazgatója, Szász Dániel elmondta, hogy Magyarország mellett az öt jugoszláv utódállam, illetve Szlovákia és Csehország piacát látják el és koordinálják Budaörsről, s a közelmúltban megkezdődött a finn és a svéd export is, az orosz piac ellátása azonban valószínűleg a jövő évre húzódik át.

A felsorolt országok közül Lengyelországban a legérdekesebb a helyzet, hiszen ott még működik a General Motors által vezetett konzorcium által meg nem vásárolt Daewoo-FSO gyár, bár termelése jelentősen lecsökkent. Amíg Lengyelországban összesen 180 ezer Daewoo kelt el 1999-ben, tavaly már csak 18 ezer talált gazdára, s ezek jórészt a helyben még két évig készülő régi fejlesztésű Matiz és Lanos modellek voltak. Ezzel szemben a GM DAT megújult palettáján a Kalos és a júliusban debütáló is Nubira képviseli a kisebb kategóriákat.

A budaörsi cég most azon van, hogy Lengyelországban az Opel márkakereskedői hálózatra alapozva létrehozza saját Daewoo- értékesítési láncát, amelyen keresztül jövőre már közel 10 ezer gépkocsi eladását tervezi. A későbbiekben akár jelentősen is növekedhet ez a szám, hiszen a csatlakozó országokban - így hazánkban is - az EU-ban alkalmazott szintre, 10 százalékra kell csökkenteni az unión kívül készülő autók vámját. Ez Lengyelországban 35, nálunk - hengerűrtartalomtól függően - 13-23 százalék.

A GM DAT erőteljesen készül a jövőre, és a dél-koreai Kangvonban a vállalat 100 millió euróból új motorgyárat avatott, hogy sport-szabadidő autókkal és nagy kategóriás szedán gépkocsikkal bővíthesse kínálatát. Az észak-amerikai export felújításával, az európai, közel-keleti és az ausztrál export növekedésével a kunszani és bupjongi gyárakban a második fél évtől három műszakban fogják gyártani az autókat.

A GM Daewoo Közép- és Kelet-Európa Autóforgalmazó Kft. az idén május végéig 8540 autót adott el régiónkban, s ebből 3847 Magyarországon kelt el, ahol az éves értékesítési terv 11 ezer jármű. (DK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.