Cégsorok
Csereügylet a Lukoil és a Rosznyefty között
A Lukoil kiszáll a harmadik legnagyobb amerikai olajtársasággal, a US Conocóval alkotott vegyesvállalatából, a Polar Lightsból. Az orosz cég e vállalkozásában meglévő 30 százalékos részesedését a szintén orosz Rosznyeftynek az AGD-ben lévő 25,5 százalékos érdekeltségére cseréli. A csereügyletet a Rosznyefty igazgatósága támogatja - közölték szerdán az állami olajvállalatnál. (Reuters)
Csökken a szoftverforgalom
Tavaly globálisan 5 százalékkal esett vissza a szoftverforgalom - jelentette az Ovum piackutató vállalat. Elemzők mind a folyó, mind a jövő évre a világpiac további zsugorodását jósolják. Szerintük legközelebb 2005-re, de inkább csak 2007-re várható a szoftverpiac tényleges növekedése. Tavaly a forgalom értéke összesen 152 milliárd dollár volt, ebből a Microsofté volt a legnagyobb, 25,9 milliárd, a második és a harmadik helyen az IBM és az Oracle szerepelt, 13,1 milliárd, illetve 6,9 milliárd dollár forgalommal. (VG)
Vesztett pozícióiból a francia Thomson
A szórakoztatóelektronikai cikkeket gyártó francia Thomson - a tavalyi időszak nyeresége után - a 2003. esztendő első fél évében 92 millió euró veszteséget szenvedett el az átalakítási költségek megnövekedése és az eladások visszaesése miatt. A cég működési nyeresége 143 millió euró volt; júniusban 140-150 millió euró közti előrejelzés látott napvilágot. Az ágazatában a világ negyedik legnagyobbjának számító társaság féléves bevétele 3,82 milliárd eurót tett ki. (Reuters)
Tovább gyengélkedik a Péchiney
A második negyedben felére olvadó működési nyeresége nem segíti a francia Péchiney alumíniumgyártó céget abban, hogy elhárítsa kanadai versenytársa, az Alcan ellenséges átvételi ajánlatát. A Péchiney a vártnál egy héttel korábban, szerdán tette közzé eredményeit. Működési nyeresége 51 százalékkal, 67 millió euróra csökkent az előző év azonos időszakának 137 milliójáról, elsősorban a dollár gyengesége miatt. (Reuters)
Állami mentőöv az Aero Vodochodynak
A cseh kormány meghosszabbította az Aero Vodochody repülőgépgyár 300 millió dolláros hitelére adott garanciavállalását. A döntés kulcsfontosságú volt a nagy adósságai miatt csőd közeli állapotban lévő társaság jövője szempontjából. A 35 százalékban az amerikai Boeing tulajdonában lévő repülőgépgyártó még állami kézben lévő részének privatizációjáról várhatóan szeptember végéig dönt a kabinet. A veszteséges átmeneti évek után a társaság 2001-ben 683 millió cseh korona nyereséget könyvelt el, és 2002-es - hivatalosan még nem közölt - eredményét 900 millió korona körül várják, a hitelek nélkül azonban továbbra is életképtelen lenne. (Reuters)
Nem adja el kamiongyártó üzletágát a MAN
A Reuters korábbi híreivel ellentétben a haszongépjármű-gyártással foglalkozó MAN nem kíván megválni kamiongyártó üzletágától - jelentette be Rudolf Rupprecht, a társaság vezérigazgatója. A dízel hajómotorokat, nyomdai gépeket, illetve űrhajó-alkatrészeket is gyártó német társaság legerősebb üzletága jelenleg a kamiongyártás, amit a jövőben továbbá kíván erősíteni. A hírügynökség korábban ugyanis azt állította, hogy a Volkswagen és a MAN legnagyobb tulajdonosa, az Allianz tárgyal az üzletről. Annyi azonban bizonyos, hogy a VW kis és közepes haszongépjármű-kínálatát bővíteni kívánja kamionokkal. (VG)