A magyar sikersportágak támogatására létrehívott marketingprojektet kezelő Magyar Sportmarketing Kft. nemrégiben megszűnt. Az "alvó" marketingprogram kezelését átvette a sporttárca kommunikációs feladatát elvégezni hivatott Ifjúsági és Sportkommunikációs (IS) Kft. A társaságot az állami tulajdonú Hazai Sportlapok Kft. és a Sportfólió Kht. alakította meg. A korábbiakkal ellentétben állami nagyvállalat bevonását nem tervezik a projektbe. Ezt Holló János, az IS Kft. vezetője is megerősítette. Lapunk azonban úgy tudja: nemrégiben három nagy multi cég is jelezte érdeklődését, sőt a szerződéseket már elő is készítetté
A támogatói szerződések 2002-ben 200 millió forintot jelentettek, amelynek a 60-70 százalékát osztották fel tizenkét hazai sikersportág szövetségei között, akik most a jövő évi olimpia előtt több millió forinttól esnek el.
Holló János a Világgazdaságnak megerősítette: a program átgondolása jelenleg is zajlik, és várhatóan valamilyen formában, esetleg új koncepcióban folytatódik a projekt. Az mindenesetre ismert: a Gyurcsány Ferenc vezette új sporttárca a piaci szabályok érvényesülését pártfogolja.
A korábbi szponzori szerződések 2002 végén jártak le, a kontraktusokat az érdekeltek nem hosszabbították meg. A projektben a Magyar Villamos Művek (MVM), a Magyar Posta, a MÁV és az Allianz Hungária Biztosító Rt. vett részt. A vállalkozások egyenként 48 millió forint plusz áfával támogatták a kezdeményezést, a teljes keretből pedig tizenkét sportszövetség részesülhetett. Az egykori szerencsések között elsősorban a magyar sikersportágak (kajak-kenu, öttusa, úszás, vívás, vízilabda, valamint a kézi- és kosárlabda, atlétika, birkózás, tenisz, torna) szakszövetségei, illetve a Magyar Labdarúgó Szövetség található. Sinka László, a Magyar Kézilabda Szövetség főtitkára lapunknak elmondta: a projekt szüneteléséről levélben tájékoztatták a szövetséget a múlt héten, ez 7-8 millió forint kiesést jelent a számukra. A Magyar Sportmarketing Kft. az MCS-n kívül két, marketingszempontból sikeres sportrendezvény szervezésében - a 2002-es debreceni tornász-világbajnokságon, valamint az április jégkorong-világbajnokságon - is közreműködött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.