BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellélegző online kereskedők

Jelentős mértékben növekedett az idén az interneten keresztül bonyolított értékesítések száma az Egyesült Államokban. Az online kereskedelem 28 százalékos bővüléssel már 12,4 milliárd dolláros forgalomnál tart, Magyarországon ugyanakkor csak gyenge bővüléssel számolnak.

Az amerikai kereskedelmi minisztérium most nyilvánosságra hozott tájékoztatójából kiderül, hogy 28 százalékkal emelkedett az online vásárláskor felhasznált pénzösszeg. Amíg az előző év második negyedévében 9,76 milliárd dollár forgott az online piacon, addig ez év hasonló időszakában 12,4 milliárdos forgalmat regisztráltak. A bővülés az előző negyedévhez képest is 4,6 százalékos elmozdulás.

A kimutatás szerint az internetes eladások növekedési dinamikája is jelentősen emelkedett, az elmúlt két évben a második legnagyobb kedvező irányú változást produkálva 2003 második negyedévében.

Kevesebb bizakodásra ad okot, hogy az internetes kiskereskedelmi forgalom ugyanebben az időszakban mindössze öt százalékkal bővült, így a kiskereskedelmi értékesítéseknek az öszszeshez viszonyított aránya tovább zsugorodott. Az anyag azonban arra a kedvező tendenciára hívja fel a figyelmet, hogy a negyedik negyedévben ezen a területen is bővülés figyelhető meg, köszönhetően a karácsonyi vásárlásoknak.

A magyarországi internetgazdasággal kapcsolatban kevésbé biztatóak a jelek, szakértők szerint ugyanis nincs jelentős elmozdulás 2003-ban az előző évhez képest. A GKI eNet júliusi felmérése szerint a megkérdezett cégeknek noha 27 százaléka rendelt már online kereskedelemben árut, az összes vállalkozás közül csak 8 százalékuknál érte el összes beszerzésük egy százalékát az ilyen vásárlás. A cégek elsősorban karbantartási cikkeket és irodaszereket szereznek be, komolyabb üzletekben az internetet egyelőre nem nagyon használják még. Az online boltok összforgalma tavaly több mint 40 százalékkal nőtt Magyarországon: a 2001-es 3,2 milliárdos forgalom után a boltok 2002-ben 4,5 milliárd forint árbevételt realizáltak. A forgalom közel 60 százalékát a lakosság, 30 százalékát a vállalati szféra, míg 10 százalékát az intézményi szektor generálta.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.