BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beváltak a nyári slágerek

Igen kedvező a nyári időszak a rádióknak, hiszen a fiatalabb korcsoportok szabadidejének megnövekedése - elsősorban a tanítási szünet - lehetőséget teremt a nagyobb arányú rádiózásra. Különösen a kereskedelmi adók közönségaránya nőtt meg ebben az időszakban, amely a napközbeni hallgatottság növekedésében jelentkezik, s így a heti elérések is magasabbak.

Amíg például a 15-17 éves korosztálynak januárban 92,6 százaléka kapcsolódik be valamelyik kereskedelmi adóba, addig augusztusban már 98,9 százalék választja ezen adók műsorát. Ez a korcsoport országos szinten a Danubius Rádiót választja legnagyobb mértékben, s a nyári időszak is a piacvezető adónak kedvezett, júliusban maximalizálta a korcsoport elérését, 67,5 százalékban. A Sláger Rádiót nyáron ez a korcsoport alacsonyabb mértékben választotta országos szinten, mint a "szorgalmi időszakban", a csúcspontja márciusban volt, 34,7 százalékos heti eléréssel, augusztusban már csak 22,3.

A 18-29 évesek körében is a Danubius Rádió a legnépszerűbb adó, eddigi csúcsponti hallgatottságuk 66,6 százalék júliusban, ugyanez a hónap a Sláger Rádiónál 34,7 százalékos heti elérést eredményezett.

A 30-39 éves korosztálynál a nyári időszak nem jelent menynyiségi növekedést, a hallgatottság egyenletesen magas az év minden hónapjában. Állomásválasztásuk sem olyan változó, a nyári hónapokbn a Sláger Rádió 48-50 százalékos elérést produkált, míg a Danubiusnál 54,7 és 63 százalék környékén mozgott ez az eredmény.

A 40-49 évesek esetében érdekes módon a nyár két utolsó hónapjában a Danubius nyert. Ez az eredmény azért meglepő, mert a korosztály a zenei ízlés miatt inkább a Sláger Rádió célcsoportja.

Összességében, ha a 15 év feletti lakosságot vizsgáljuk, látható, hogy a nyári időszak elsősorban a Danubiusnak kedvezett, különösen a július-augusztus.

A 18-49 évesek körében is igaz ez, a Sláger nyári hónapokra vonatkozó heti elérése nem érte el egyszer sem a 47 százalékot, míg a Danubiusnál 62 százalék volt a csúcspont júliusban. Budapest vonatkozásában a nyári három hónapot együttesen vizsgáljuk, mert a minta így ér el elemezhető mértéket. A fővárosi fiatalabb korosztályra is jellemző a nagyobb fokú rádióhallgatás. A legnépszerűbb rádió a fővárosban továbbra is a Sláger, megelőzve a Danubiust és a Juventust. A csak a fővárosban elérhető rádiók közül pedig a Roxy a leghallgatottabb.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.