Vannak, akik pezsgőt bontanak, mások viszont egyelőre óvatosak a luxuscikkek piacának várható bővülését illetően - mondják az elemzők a szakma, elsősorban a nagy divatházak kilátásait ecsetelvén. Ismert, hogy az iraki válság és a SARS-vírus terjedése visszavetette a nemzetközi turizmust, s emiatt kevesebb luxuscikk fogyott a világ nagy idegenforgalmi központjaiban. A válság enyhülésével, a konjunktúra élénkülésével a vásárlók nagyjából ez év júliusa óta gyakrabban térnek be egy-egy luxusáruházba.
Santo Versace, az olasz divatház feje a Reuters milánói tudósítójának elmondta, hogy forgalmuk 12 százalékkal növekedett augusztus-szeptember folyamán. Hasonló a helyzet a Guccival, amely az augusztusi két számjegyű növekedést várja az év hátralevő részében is Ázsiában, Európában és az Egyesült Államokban egyaránt. A világ harmadik legnagyobb luxuscikkgyártója is úgy látja, hogy az idegenforgalomhoz kapcsolódó kereslet újjáéled az iraki háború és a SARS-járvány okozta visszaesés után.
A Gucci márka iránti kereslet élénkült ez év szeptemberében is, a növekedés motorja az őszi kollekció: különösen a kézitáskák és cipők új modelljeitől remélnek nagy forgalomfelfutást. Optimista a Max Mara elnöke is, aki szerint az üzlet visszatért a normális kerékvágásba, de a fellendülést törékenynek tartja: szerinte elég egy kisebb zűr, s máris visszazuhannak a korábbi szintre. Az LVMH és a Burberry ötszázalékos növekedést remél az idei év harmadik negyedében az egy esztendővel korábbihoz képest. Az olasz divatcégek kamarájának elnöke szerint az idei év végére mindöszsze kétszázalékos lesz a csökkenés a tavalyihoz képest, s jövőre két számjegyű lehet a növekedés.
Vannak azonban olyan cégek is, amelyek óvatosabban nyiltakoznak, tekintettel arra, hogy az euró megerősödött a dollárral és a jennel szemben: a közös európai valuta tavaly 20 százalékkal erősödött a dollár és 6 százalékkal a jen ellenében. Ezt megérezte például a Giorgio Armani is, amely 1,5 százalékkal növelte árbevételét az idei év első felében, euróban számolva viszont 5 százalékkal visszaesett a bevétel. A japán turisták hagyományosan sok luxuscikket vesznek külföl-dön, mert jó néhány országban olykor 40 százalékkal olcsóbban tudnak vásárolni, mint otthon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.