BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Versenyben a Hyundai-gyárért

Értesülések szerint már csak Csehország és hazánk van versenyben a Hyundai-Kia autógyártó csoport kelet-európai gyáráért. Mint emlékezetes, Dél-Korea legnagyobb autóipari csoportja megfelelő helyszínt keres régiónkban. A döntést 2004-re ígérik.

Nem kizárt, hogy a beruházás megvalósulásának érdekében a közeli jövőben a miniszterelnök is megbeszélést kíván folytatni a Hyundai csúcsvezetőivel - tudta meg a Világgazdaság. A kormány korábban már foglalkozott ezzel a beruházási tervvel, amelynek úgy tűnik, jó esélye van arra, hogy Magyarországra jöjjön.

Értesüléseink szerint a jövő héten még nem esedékes a Hyundai csúcsszintű vezetőinek magyarországi látogatása, más források azonban úgy tudják, szó van egy alelnöki szintű vendég érkezéséről, de még nincs végleges döntés.

A magyarországi tárgyalásokban részt vevő ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. ugyan nem tud arról, hogy Szlovákiát elvetette volna a Hyundai, és a Kotra, a koreai kereskedelmi ügynökség budapesti irodája is úgy tájékoztatta lapunkat, hogy továbbra is három ország van versenyben, tudomásunk szerint azonban a pályázók körének szűkítése valóban megtörtént.

Ugyanakkor október 6-án nyilatkozta Pavol Rusko szlovák gazdasági miniszter: országát is vizsgálja a Hyundai. Szlovákia hogy vonzza a külföldi befektetőket, csökkentette az adókat, valamint rugalmasabbá tette a munkaügyi törvényeket is.

A Hyundai Motor első tervei szerint a gyár 2004-től bocsátotta volna ki a cég által 2000-ben megvásárolt, Kia márka modelljeit. A világgazdasági helyzet miatt azonban a cég több időt fordított a piacelemzésre. A legfrissebb információk szerint a gyár évi 160 ezer Hyundai és 80 ezer Kia gépkocsit gyártana.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.