Felével bővült az online hirdetési piac
Ebben az évben 35-40 százalékos növekedést várnak az online hirdetési bevételekből az egyik legnépszerűbb hazai portálnál, az Origónál - közölte Weyer Balázs portáligazgató. Az idei év első három hónapjában ennél is nagyobb mértékű, 50 százalékos bővülést mutat a négy legnagyobb online kiadó adatain alapuló Online Hirdetési Index. Az indexben szereplő négy vállalat, az Axelero Rt., az Index Rt., a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. internetes hirdetési bevételei az első negyedévben elérték a 336,9 millió forintot, szemben a tavalyi 224 millióval.
A bővüléssel párhuzamosan új jelenségek is megfigyelhetők az online hirdetési szektorban. A megjelenés alapú (banner) hirdetések mellett mind népszerűbbek az egyes oldalakhoz, rovatokhoz kapcsolódó szponzorációs hirdetések. Így például az Origón az olimpia, a labdarúgó Eb vagy az Extrém Sport oldalakhoz adta nevét egy-egy nagyvállalat, akik között egyre nagyobb számban szerepelnek az FMCG, azaz a leginkább intenzíven reklámozó, napi fogyasztási cikkek gyártói is - tette hozzá Weyer Balázs. Dinamikus növekedés tapasztalható az autóipari hirdetések terén is. (KZ)