Cégsorok
Kelet-Európában terjeszkedik az MTG
Négyszázmillió svéd koronás (53 millió euró) befektetést tervez Kelet-Európában a skandináv ország egyik legnagyobb médiavállalkozása, a Modern Times Group (MTG) - adta hírül a svéd hírügynökség. Az MTG elsősorban az orosz médiapiacon tervez nagy értékű befektetéseket, mondta a cég ügyvezető igazgatója, Hans-Holger Albrecht. A skandináv médiaóriás egyébként a napokban adta el 48 millió euróért (60 millió dollár) egyik leányvállalatát a Warburg Pincus LLC-nek. A társaság jelenleg harminc országban van jelen rádió- és tévétársaságokkal, többek között a három balti államban, Oroszországban és Magyarországon. Az MTG jelentős bevételekkel számol a Viasat Broadcasting, hét nemzeti rádióhálózat, valamint a Tv-Shop működtetéséből. (VG)
Lengyelországban erősítene a Heinz
Lengyelországi termelőkapacitásának növelését tervezi a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója, az amerikai Heinz - tájékoztat a Warsaw Business Journal. A társaság Nyugat-Európából telepítené át termelése egy részét Lengyelországba. Ehhez a tervek szerint megnövelné a Pudliszki márkanév alatt üzemelő három helyi gyára kapacitását. Az amerikai cég döntésében jelentős szerepet játszhat az alacsony lengyel munkaerő- és nyersanyagköltség. A Heinz lengyelországi termelésének felfuttatását indokolná az is, hogy a költségek csökkentésével már elérhetné a jelentős növekedési potenciállal rendelkező orosz piacot is, ahol az amerikai cég egyelőre nem versenyképes magas árai miatt. (VG)
Olcsón kínál fociközvetítést a Mediaset
Az olasz miniszterelnök médiabirodalma, a Mediaset a múlt héten megszerezte a Juventus, az Internazionale és a Milan helyi mérkőzéseinek közvetítési jogát. A cég ezzel akar betörni a fizetős tévék piacára: mindössze két euróért kínál egy mérkőzést. A konkurens Rupert Murdoch által birtokolt Sky havonta 47-55 eurót kér a közvetítésekért, valamint a film- és hírcsatornák kínálatáért együttesen. Berlusconi ajánlata olcsóbb lehet azok számára, akik csak a mérkőzésekre kíváncsiak. A lépést az új DVB-T digitális műsorszórási technika bevezetése tette lehetővé, amit az olasz állam maga is szubvencionált. (Financial Times Deutschland)


