BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ironikus botrányfilm

Megérkezett hazánkba Michael Moore cannes-i nagydíjas filmje, a Fahrenheit 9/11! Lehet, hogy nem ez a legnagyobb hír mostanában, ám a forgalmazó Mokép Rt. megfelelő pillanatban tűzte programjára az Egyesült Államokban már több mint 115 millió dollár bevételt hozó dokumentumfilmet. Ritkán látható felvételek, szakértői vélemények és a tényfeltárás: ezek a Michael Moore tarsolyában fellelhető eszközök. Az 50 éves filmrendező az Egyesült Államokat érintő legégetőbb kérdésekre keresi a választ.

Sok kritikus szerint a rendező katartikus humorral hecceli a nézőket, no meg azokat, akikről a film szól: az amerikai vezetőket. Moore csak narrátorként van jelen, mindössze néhány felvételen tűnik fel, például akkor, amikor felkéri a kongresszusi tagokat, hogy önkéntesként küldjék el saját gyerekeiket is a háborúba.

Érdekesek a produkció körül napvilágot látott amerikai hírek, kritikák is. Egy konzervatív ügyvédcsoport például meg akarta akadályozni a Fahrenheit 9/11 televíziós reklámjának vetítését, mert szerintük a hirdetés megszegte a kampánytevékenység szövetségi korlátozását. Michael Moore elismeri, hogy az elnököt élesen bíráló filmjével meg akarta győzni az amerikaiakat, hogy ne válasszák újra Busht novemberben. De úgy véli: dokumentumfilmet készített, amelynek a reklámja nem lehet a kampány része Legalábbis szerinte...

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.