Figyelemre méltó fellendülés tapasztalható a luxuscikkek nemzetközi piacán, első alkalommal azt követően, hogy az iraki háború és a SARS-vírus következtében látványos visszaesést produkált ez a piac - adta hírül a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A német lap magyarázata szerint elsősorban az amerikai és a japán gazdaság magára találása, valamint az élénkülő európai turizmus áll a jelenség hátterében. A Világgazdaság által megkérdezett hazai luxuscikkek előállítói és forgalmazói mérsékelten bizakodók.
A nyugati luxuscikkgyártó cégek egymás után jelentik be kedvező féléves eredményeiket: a sort az ékszergyártó olasz Bulgari kezdte, amely 21 százalékkal bővülő nyereségről számolt be. A római cég a forgalom évi 10-12 százalékos emelkedését várja a következő három-négy évben. Az ötven csúcsmárkával - köztük a Givenchy divatcikkekkel és a Veuve Cliquot pezsgőkkel - büszkélkedő francia LVMH a tavalyi 15 millió eurós vesztesége után az idén 76 milliós üzemi eredményt ért el. Különösen a turizmussal kapcsolatos termékek, valamint az órák és az ékszerek (TAG Heuer, Dior) voltak kelendők. Nőtt a kereslet a borok és a többi szeszes ital iránt, ezek fogyasztásában leginkább Anglia, Japán és az Egyesült Államok jeleskedett.
A felívelő trend alighanem tartós lesz. A luxuskategóriájú órák iránti kereslet olyannyira megnőtt, hogy várólisták alakultak ki, különösen az Omega, a Blancpain és a Breguet márkák népszerűek. A többek között a Cartier ékszereket, az IWC órákat, valamint a Dunhill divatcikkeket jegyző Richemont-csoportnál az elemzők 11 százalékos féléves növekedést vártak, ám a legfrissebb adatok ezt is meghaladják.
A luxuskozmetikumok hazai piacán működő cégek az elmúlt két-három évben átlagban két számjegyű növekedést produkáltak, szemben a nyugat-európai 4-6 százalékos éves növekedéssel - mondta Kurtos Katalin. A Marionnaud Parfumeries magyarországi üzlethálózatának ügyvezetője szerint nyugaton már csak egy-egy igazán jól sikerült luxustermék piacra juttatásával lehet alkalmilag piacot nyerni, míg a közép-európai
piaci lehetőségek még jó néhány évig komoly növekedési potenciált jelentenek. A Marionnaud Parfumeries a tavalyi évben 8,6 százalékos forgalomnövekedést ért el a francia piacon, míg a cseh, lengyel, szlovák és magyar piac 24 százalékkal bővült ugyanezen idő alatt.
Stagnál a hazai luxusékszerpiac - állítja Reményik Kálmán, az Orex Óra-Ékszer Kereskedőház Rt. elnök-vezérigazgatója. Szerinte leginkább a megszorító gazdaságpolitika áll a jelenség mögött. A magyar ékszerpiac - azonos áron - a 2003-as évhez hasonló forgalmat ért el. Reményik szerint nem lehet előzetes piaci prognózist adni a jövőre nézve, anynyi azonban bizonyos, hogy legutóbb 2002-ben nőtt a luxusékszerpiac forgalma jelentősebb mértékben.
A Herendi Porcelán Manufaktúra Rt. amerikai megrendeléseinek jelentős növekedésére számít - mondta Polányi Sándor vezérigazgató, hozzátéve, hogy ennek első jelei már most érzékelhetők. A vezérigazgató szerint a japán és az amerikai piac élénkülőben van, először, az Egyesült Államokat ért terrortámadás óta. A magyar cég oly mértékben bizakodó, hogy piaci terveiben 2010-re forgalma megduplázását tervezi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.