BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyári sláger: kevesebb a hallgató

Hatalmas meglepetésre csökkent a rádióhallgatók száma júliusban. Szakértők is csak találgatják, miért változott meg a hirdetők számára oly fontos 18-49 éves korosztály nyári rádiózási szokása. Horváth Réka, a Danubius Rádió marketingigazgatója szerint elképzelhető, hogy az időjárás kedvezőtlen alakulása miatt kevesebb volt a szabadtéri vakációs aktivitás, amely általában növelni szokta a hallgatottságot.

A kereskedelmi rádiót hallgatók száma 111 ezer fővel csökkent a nyár közepén, az augusztusi adatokat majd csak egy hónap múlva lehet elemezni. A nagyok közül a Danubius számára alakult a legkedvezőbben az említett időszak: 174 ezer hallgatót nyert az előző hónaphoz képest. A rivális Sláger ugyanezen időszakban 108 ezer főt veszített. A két adó között a különbség 494 ezer főre emelkedett.

A közszolgálati adókat is 96 ezer hallgatóval kevesebben választották, s ez tükröződik a Kossuth rádió júliusi eredményeiben, melyben szintén csökkenés figyelhető meg a 18-49 évesek között. Pedig a rádiózás hagyományosan nyáron magasabb szintű szokott lenni. Mindazonáltal a csökkenés nem drámai erejű, 1-2 százalékos.

Budapesten a teljes lakosság körében ugyanakkor nőtt is a rádióhallgatottság. A Roxy továbbra is piacvezető a csak Budapesten fogható adók között, a Rádió 1 előtt. Őket követi a két beszélgetős adó, az InfoRádió és a Klub Rádió. Érdekes a helyzet a két utóbbi adó esetében, ugyanis az Infónak több hallgatója van, de átlagos hallgatási ideje 58 százaléka a Klubénak, így ez utóbbi részesedése magasabb. A Radiocafe 98.6 is növelte hallgatótáborát a Radio Deejayjel egyetemben. A Sztár FM szintén jól muzsikált a május, június, július hónapok átlagában, hallgatótábora 127 ezer főt jelent, mellyel megelőzi a Klub Rádiót.

Augusztusban igencsak érdekes képet mutathat a rádiózás, egyrészről az olimpiai játékok, másrészről a kialakult politikai helyzet vonzhatja a hallgatókat. A Danubius Rádió műsorainak egy része Athénból szólt, az eredmények szeptemberben lesznek elérhetők. Kérdéses persze, hogy a közszolgálati adók, illetve a talkrádiók menynyire kerülnek előtérbe a politikai helyzet miatti információs "éhség" miatt.

Szeptemberben alapvetően az iskolakezdés változtatja meg a rádiók hallgatottságát, a tanulmányi időszaknak köszönhetően a fiatalabb korosztály jóval kevesebbet rádiózik napközben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.