BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyári sláger: kevesebb a hallgató

Hatalmas meglepetésre csökkent a rádióhallgatók száma júliusban. Szakértők is csak találgatják, miért változott meg a hirdetők számára oly fontos 18-49 éves korosztály nyári rádiózási szokása. Horváth Réka, a Danubius Rádió marketingigazgatója szerint elképzelhető, hogy az időjárás kedvezőtlen alakulása miatt kevesebb volt a szabadtéri vakációs aktivitás, amely általában növelni szokta a hallgatottságot.

A kereskedelmi rádiót hallgatók száma 111 ezer fővel csökkent a nyár közepén, az augusztusi adatokat majd csak egy hónap múlva lehet elemezni. A nagyok közül a Danubius számára alakult a legkedvezőbben az említett időszak: 174 ezer hallgatót nyert az előző hónaphoz képest. A rivális Sláger ugyanezen időszakban 108 ezer főt veszített. A két adó között a különbség 494 ezer főre emelkedett.

A közszolgálati adókat is 96 ezer hallgatóval kevesebben választották, s ez tükröződik a Kossuth rádió júliusi eredményeiben, melyben szintén csökkenés figyelhető meg a 18-49 évesek között. Pedig a rádiózás hagyományosan nyáron magasabb szintű szokott lenni. Mindazonáltal a csökkenés nem drámai erejű, 1-2 százalékos.

Budapesten a teljes lakosság körében ugyanakkor nőtt is a rádióhallgatottság. A Roxy továbbra is piacvezető a csak Budapesten fogható adók között, a Rádió 1 előtt. Őket követi a két beszélgetős adó, az InfoRádió és a Klub Rádió. Érdekes a helyzet a két utóbbi adó esetében, ugyanis az Infónak több hallgatója van, de átlagos hallgatási ideje 58 százaléka a Klubénak, így ez utóbbi részesedése magasabb. A Radiocafe 98.6 is növelte hallgatótáborát a Radio Deejayjel egyetemben. A Sztár FM szintén jól muzsikált a május, június, július hónapok átlagában, hallgatótábora 127 ezer főt jelent, mellyel megelőzi a Klub Rádiót.

Augusztusban igencsak érdekes képet mutathat a rádiózás, egyrészről az olimpiai játékok, másrészről a kialakult politikai helyzet vonzhatja a hallgatókat. A Danubius Rádió műsorainak egy része Athénból szólt, az eredmények szeptemberben lesznek elérhetők. Kérdéses persze, hogy a közszolgálati adók, illetve a talkrádiók menynyire kerülnek előtérbe a politikai helyzet miatti információs "éhség" miatt.

Szeptemberben alapvetően az iskolakezdés változtatja meg a rádiók hallgatottságát, a tanulmányi időszaknak köszönhetően a fiatalabb korosztály jóval kevesebbet rádiózik napközben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.