Pang a német reklámpiac
Nincs kilátásban a német reklámpiac gyors fellendülése, ráadásul egyelőre a javulás jelei sem mutatkoznak - jelezte Holger Jung. A német kommunikációs ügynökségek szövetségének vezetője ugyanakkor azt sem titkolta: egy kicsit azért optimista a tavalyi év után, amely jobban sikerült, mint a 2003-as.
A német reklámpiacot négy éve sújtó válság után az első igazi fellendülést a 2006-os labdarúgó-világbajnokság jelentheti. Holger Jung szerint Németország számára legalább akkora reklámpiaci fellendülést jelent majd a futball-vb, mint amekkorát Görögország számára a nyári olimpiai játékok.
A médiaügynökségek valamivel kedvezőbbnek vélik a folytatást rövid távon is. A Zenith vezetője, Michael Bohn úgy látja, hogy a klasszikus médiumok az idén 4,6 százalékkal növelhetik reklámbevételeiket, 2005-ben pedig további 4,5 százalékos emelkedést várnak.
A Nielsen Media Research adatai szerint a három legnagyobb európai reklámpiac között számon tartott Németországban az év első felében a bruttó reklámbevételek 6,1 százalékkal haladták meg az előző év hasonló időszakáét. (VG)