BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pang a német reklámpiac

Nincs kilátásban a német reklámpiac gyors fellendülése, ráadásul egyelőre a javulás jelei sem mutatkoznak - jelezte Holger Jung. A német kommunikációs ügynökségek szövetségének vezetője ugyanakkor azt sem titkolta: egy kicsit azért optimista a tavalyi év után, amely jobban sikerült, mint a 2003-as.

A német reklámpiacot négy éve sújtó válság után az első igazi fellendülést a 2006-os labdarúgó-világbajnokság jelentheti. Holger Jung szerint Németország számára legalább akkora reklámpiaci fellendülést jelent majd a futball-vb, mint amekkorát Görögország számára a nyári olimpiai játékok.

A médiaügynökségek valamivel kedvezőbbnek vélik a folytatást rövid távon is. A Zenith vezetője, Michael Bohn úgy látja, hogy a klasszikus médiumok az idén 4,6 százalékkal növelhetik reklámbevételeiket, 2005-ben pedig további 4,5 százalékos emelkedést várnak.

A Nielsen Media Research adatai szerint a három legnagyobb európai reklámpiac között számon tartott Németországban az év első felében a bruttó reklámbevételek 6,1 százalékkal haladták meg az előző év hasonló időszakáét. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.