A jövő ősszel Budapestre készülő svéd Hennes & Mauritz (H&M) Európa legnagyobb ruházati kiskereskedelmi hálózatává válhat. Az angol piackutató Mintel csoport legújabb tanulmánya alapján a cég ugyanis 1999 és 2003 között hetven százalékkal növelte árbevételét, míg a jelenlegi piacvezető Marks & Spencer (M&S) és a második legnagyobb C&A is lemaradt.
A globális ruházati kiskereskedelem stagnálása mellett a H&M-en kívül csak a spanyol Inditex csoport tudta túlteljesíteni a terveit. Ez utóbbi a tulajdonosa a már Magyarországon is megjelent Zara hálózatnak. A H&M a tervek szerint jövő őszszel nyitja első üzletét a budapesti Váci utcában, további terjeszkedésről a meglévő üzlet forgalmának alapján döntenek majd.
Szakértők abban látják a H&M sikerét, hogy gyakran cseréli a készletet, és azokat csupán néhány hétig árusítja. A társaságok megbízott tervezőinek továbbra is tilos a kifutókon bemutatott ruhákat lemásolni, ezenkívül társadalmi felelősséget is vállalnak: a ruhákra ugyanis nem szabad nemre vagy vallásra vonatkozó illusztrációt nyomtatni.
A fent említett hálózatok mindegyike a legutolsó trend szerinti ruhákat és kiegészítőket árusítja, a divatos darabok már röviddel a kifutókon történő bemutatás után a hálózat üzleteiben kaphatóak lesznek. A Mintel tanulmánya alapján a fogyasztói kiadásokból még mindig jelentős hányadot tesz ki a ruházkodás, amelyen belül a márkásak egyre nagyobb részt képviselnek.
Míg Anglia ruházati piacának csupán öt százalékát teszik ki az Asdában és a Tescóban forgalmazott termékek, addig a belföldi piacnak a kereskedelmi márkák a főszereplői. Hasonló tendencia kezd kialakulni Európa más országaiban is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.