Az idén lényegében lezárultak az országban a nagy erőmű-korszerűsítések. Most az új kapacitások létrehozásán van a sor - válaszolt lapunknak az Alstom Power Hungary Rt. elnök-vezérigazgatója. Wolff Vilmos a piac változásával magyarázza, hogy az erőművi munkákra szakosodott társaság jövőre az ideihez hasonló vagy azt megközelítő rendelésállományra számít Magyarországon. Az rt. az ez évi eredményeit még a Tisza II. erőmű 4, egyenként 220 megawattos blokkja rekonstrukciójának - amely ebben az évben fejeződik be -, valamint a Kelenföldi Erőmű jelentős bővítésének köszönheti. Árbevétele az előző év első felének 3,9 milliárd forintjától 4,1-re nőtt. (Külföldön eközben turbinát, illetve generátort újított fel a török Ambarli és a finn Espoo erőműveknek.)
Wolff Vilmos emlékeztetett arra, hogy ez év végéig összesen körülbelül ezer megawattnyi erőművi kapacitás áll le az országban: befejezi a munkáját több gázturbina és számos szenesblokk is. Bár ezek helyére részben új, biomassza-tüzelésű egységek állnak, azok teljes kapacitása nem haladja meg a 200-300 megawattot, ezért 2010-ig az országban várhatóan közel 1000 megawatt új erőművi kapacitás létesül, 2015-ig pedig további közel 500 megawatt. A fenti folyamatokat kihasználva a Magyarországon az elmúlt években több mint 1,3 milliárd forintnyi beruházást megvalósító Alstom csoport ajánlatot adott be a Mátrai Erőmű Rt. új, 400 megawattos blokkjának felépítésére, valamint megvásárolta az MVM Rt. Miskolcon tervezett, 50 megawattos, kombinált ciklusú erőmű létesítésének pályázati anyagát is - ismertette a cég közeli terveit Wolff Vilmos.
Bár a társaság az anyacég erőművi üzletágához tartozik, támogatja az Alstom szállítási üzletágának itteni terveit is. Ismert, hogy az Alstom Transport indult a MÁV Rt. elővárosi szerelvények szállítására kiírt tenderén is. Ha nyer, az Alstom hazai gyártókat von be a vasúti fődarabok gyártásába. A Ganz Holdinggal már közel állnak egy esetleges gyártási együttműködésről szóló megállapodáshoz.
A párizsi székhelyű nemzetközi anyacég az emeletes elővárosi járművei javítására, karbantartására saját szervizbázist hozna létre Pusztaszabolcson. Az ezzel kapcsolatos előkészületek azonban még kezdeti szakaszban vannak, hiszen egyelőre a MÁV-pályázat nyertese sem ismert - mondta Wolff Vilmos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.