BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felső kategóriába tart az EVM

A testápolási és háztartás-vegyipari termékek hazai élvonalában kívánja erősíteni pozícióit az Egyesült Vegyiművek (EVM) Rt. Bittera Tamás vezérigazgató lapunknak kifejtette: a cég készül exportja növelésére is.

A középkategóriából a prémium szegmensbe kíván átlépni termékeivel az Egyesült Vegyiművek Rt. (EVM). A közelmúltban történt fejlesztések és a meglévő márkanevek - Caola, WU2, Bip, Ultra és Komfort - alapján a cég testápolási és háztartás-vegyipari termékei már most is a felső minőségi kategóriába tartoznak, ám a marketing terén még vannak a vállalatnak feladatai - jelentette ki a tegnapi tájékoztatóján Bittera Tamás, a cég vezérigazgatója. Szerinte a középkategória ma Magyarországon nem ígér fejlődési lehetőséget, hiszen a vevők vagy a legolcsóbb, vagy a prémium termékeket keresik. Viszont a legfelső szegmensbe való bekerüléshez nem elég a régi, jól ismert márkanév, még a mögé állított minőség sem. Ezért az EVM a közelmúltban erőteljes marketingkampányt indított. Ennek költségeit a vezérigazgató nem hozta nyilvánosságra, csak anynyit közölt, hogy a 2004-2005-ös fejlesztések együtt 350-400 millió forintba kerülnek.

A cél, hogy mostani harmadik-negyedik helyéről 2006-ra előbbre kerüljön a társaság termékei hazai piacán - fejtette ki lapunknak Bittera Tamás. Ennek eszköze az említett termékfejlesztésen, a termékek pozicionálásán kívül a termelés ésszerűsítése és a minőségi szolgáltatások kínálása. A fejlesztésben azonban az EVM - pénzügyi hátterű tulajdonosa lévén - nem tud nemzetközi háttérre támaszkodni. Saját fejlesztőgárdája munkáját ezért (OMFB-, illetve Széchenyi terven nyert támogatásokkal) hazai egyetemekkel kötött együttműködések segítik - válaszolt lapunknak Szabó Csaba termelési igazgató. Mint hangsúlyozta, az 1999-ben átadott sampon-, illetve a 2001-2002-ben elkészült kozmetikai üzemben eleget tesznek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is, sőt hulladékaikat is szelektíven gyűjtik.

A most indult marketingakció a kínált termékekhez igazodva a nőket célozza meg, de - mint kérdésünkre Szak Zsuzsanna marketingigazgató elmondta - a tervek szerint később a férfiaknak szánt készítményekkel is megjelennek. A női célcsoportot figyelve idővel a kisbabáknál használatos termékekkel is piacra lépnek. Úgy véli, az EVM növekedése nem kizárólag a többi piaci szereplő rovására történik majd, hiszen a hazai testápolási és háztartás-vegyipari piac egyébként is bővül.

A társaság tavaly 6,9 milliárd forintos árbevételéből 3-5 százalékot képviselt az export - válaszolt a Világgazdaságnak Bittera Tamás. Szlovákiai kereskedői vegyesvállalatán keresztül erősek a pozíciói északi szomszédunk délnyugati részén, és stabilak a romániai eladásai is. Kis mennyiségben exportál az EVM Szerbiába, sőt Kínába is. A térségbeli, illetve a távol-keleti kivitel növelése is kiemelt feladat a cégnél. Árbevételéből 5-10 százalékot tesznek ki az úgynevezett kereskedelmi márkás termékek, azaz amelyek nem saját, hanem a megrendelő kereskedőcég nevén kerülnek forgalomba.

Az EVM jogelődje 1941-ben jött létre gumitermékgyártásra. Profilja cégfelvásárlásokon, márkavásárlásokon és termelőberuházásokon keresztül bővült a lakosságnak szánt termékekkel. Ma már a kozmetikai és a háztartás-vegyipari cikkek eladásából származik az EVM árbevételének 95 százaléka, s csak a fennmaradó rész az ipari segédanyagokból.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.