Közeledik az ajándékozási szezon
Az év vége közeledtével a legtöbb hazai és multinacionális nagyvállalat a jövő évi üzleti tervek készítése mellett kiemelt figyelmet fordít a karácsonyi ajándékozás előkészítésére is. Vannak, akik az üzleti partnereiknek kívánnak kedveskedni, illetve szponzorált sportolóikat, a kultúra és a tudomány jeles képviselőit lepik meg az év legfontosabb ünnepén. A legtipikusabb céges ajándékok az üdvözlőlapok, a fali-, kézi- és asztali naptárok, tollak, könyvek, illetve a bor és a pezsgő. A tiszteletadás e formája szinte már kötelező gyakorlat a legfontosabb partnerekkel szemben. Az ajándékok értéke általában néhány ezer forinttól 20 ezerig terjedhet.
Iglódi Csaba, a NetAktív kommunikációs ügynökség igazgatója szerint a nagyobb cégek különböző ajándékozási kategóriákat állítanak fel a címzett személyét, pozícióját figyelemben tartva. A sablonos vagy túlságosan olcsó ajándék sértődésekhez vezethet, de elképzelhető az is, hogy egy szokatlanul nagy értékű meglepetést nem vehet át a címzett, mert egyes nagyvállala-toknál kódexben limitálják az elfogadható ajándékok felső értékét. Iglódi Csaba szerint fontos szempont az is a karácsonyi ajándékozáskor, hogy a meglepetés személyre szabott és izgalmas legyen, megfelelő csomagolásban.
Sokkal nagyobb kiadást jelenthet a vállalatok számára a charity, azaz a jótékony célú támogatás, ajándékozás, amely a korábbiakhoz képest mégis egyre nagyobb teret nyer a hazai nagyvállalatok életében. Akadnak olyan társaságok, amelyek komolyabb, akár több tíz vagy száz millió forintos öszszeggel is hajlandóak gyermek- illetve gyógyítóintézmények számára támogatást biztosítani, miközben valamelyest csökken az üzleti partnereknek, illetve a dolgozóik számára biztosított ünnepi megemlékezés kerete. Iglódi Csaba úgy véli, a vállalatok közül mind többen ismerik fel, hogy jó kommunikációs előnyöket lehet kovácsolni az ilyen típusú karácsonyi adományozással.
A törődés az egyik legfontosabb emberi érték: ember közeli, partneri viszonyt mind ügyfeleinkkel, mind tágabb környezetünkkel fontos fenntartani - jelezte érdeklődésünkre Csató Judit, a K&H Bank kommunikációs igazgatóságának osztályvezetője. A hitelintézet az ügyfeleknek és a dolgozóknak szánt karácsonyi ajándékok helyett újabb két kórházat támogat karácsonykor.
A K&H gyógyvarázsprogramja az idén öt gyermek-egészségügyi intézmény, osztály felszereltségének javításához járult hozzá már eddig is 5-5 millió forinttal.
A beérkezett 65 pályázat olvasása során gondolkodtunk el, hogyan tudnánk további támogatást nyújtani a gyermekeket gyógyító intézményeknek. Úgy döntöttünk, hogy az idén az ügyfeleinknek, partnereinknek és munkatársainknak szánt karácsonyi ajándékok helyett inkább további két kórházat segítünk, és újabb 5-5 millió forint értékben vásárolunk a gyermekek gyógyításához nélkülözhetetlen eszközöket - jelezte a vezető.
A legnagyobb mobilszolgáltató, a T-Mobile Magyarország évek óta karitatív segítséget nyújt a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak és a Magyar Ökumenikus Szeretetszolgálatnak karácsony tájékán. Elsősorban a társaság által már nem használt számítógépeket és kommunikációs eszközöket ajándékoznak az említettek részére - mondta G. Németh György, a T-Mobile kommunikációs igazgatója. Rajtuk kívül a társaság négymillió ügyfele képeslapot kap ajándékba, akárcsak a cég más ügyfelei. A hagyományok szerint az aranykártyásoknak zsebnaptárt is küldenek.
Az adományozásnak fontos szerepet szán a Mol Rt. is. A korábban a cégek egymás közötti karácsonyi ajándékozására szánt összeget már évek óta a gyermekintézmények megsegítésére fordítja a társaság, és az előző évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy e nemes szándék találkozott mások elképzeléseivel is - jelezte Lukács Bea, az olajtársaság szóvivője. Elmondta azt is: a cég az idén várhatóan pályázatot ír ki gyermekintézmények támogatására. Az előző évben kétszázmillió forinttal támogatott különböző intézményeket a társaság, az idén ugyancsak több száz milliót szánnak erre a célra.


