Felfüggesztette online szolgáltatásai egy részét a brit Royal Bank of Scotland csoporthoz tartozó NatWest - derül ki az InformationWeek összeállításából. A bank ügyfeleinek egy része ugyanis az intézmény nevében küldött hamis e-mailt kapott, amelyben bizonyos adataik átadására szólították fel őket. Az esetleges pénzvesztés megelőzésére döntött úgy a bank vezetése, hogy átmenetileg felfüggeszti netszolgáltatásai egy részét. A bank, amelynek online szolgáltatásait több mint egymillióan veszik igénybe rendszeresen, a kényszerű szünetet szoftverfrissítésre is felhasználja majd.

Az elmúlt hónapokban ugrásszerűen megnőtt a legálisan működő intézmények nevében küldött hamis elektronikus levelek száma. Az újfajta csalás típus, a phishing, azaz adathalászat. A csalás lényege, hogy a felhasználó olyan e-mailt kap, amely úgy néz ki, mint ha egy valóban működő, intézménytől küldték volna. A felhasználót ezt követően a virtuális világ bűnözői egy hivatkozással átcsalják az eredetihez hasonlító, de hamis internetes oldalra, ahol személyes adatok a bankkártyaszám, PIN kód vagy különböző jelszavak megadására kérik fel. (VG)