BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rádió C: arccal a hirdetők felé

December elején a tulajdonosi testület elé terjeszti a Rádió C jövő évi üzleti tervét a romarádió frissen felállt új menedzsmentje - tájékoztatta lapunkat Zsiga Alfonz, a médium szeptember elsejével kinevezett ügyvezető igazgatója. A tervezet a központi költségvetési pénzek és az alapítványi juttatások mellett a korábbi évek gyakorlatához képest hangsúlyosabban számol reklám- és szponzorációs bevételekkel; a rádió jövő évi költségvetésének mintegy 50-60 százalékát reméli állami forrásokból, ami nominálisan megközelítőleg 60 millió forintot jelenthet, magyar és uniós pályázatokból a bevételek 20 százalékára számít, míg a szponzorációs és reklámpénzek a rádió jövő évi költségvetésének mintegy 20 százalékát tehetik ki. Zsiga Alfonz a rádió reklám- és marketingtevékenységét mindenképpen meg kívánja erősíteni, ugyanis szerinte a jelenleginél jóval nagyobb bevétel származhat ebből a szférából. A Rádió C vételkörzetében a felmérések szerint mintegy 150-200 ezer roma él, márpedig egy ekkora népesség fogyasztóként is jelentős piacot jelent. Zsiga Alfonz szerint célzott reklámokkal ez a fogyasztói réteg is elérhető, és érdemes is elérni. Az új marketingstratégia részeként már megkezdték a nagy reklámcégekkel és hirdetőkkel a kapcsolatfelvételt, melyek között olyan nagyágyúk szerepelnek, mint a Matáv, a Pannon GSM, a Mol és az Antenna Hungária. Ez utóbbival már megállapodás is történt az AM Mikró hirdetéséről.

Az idei év működését segítené, ha a rádió megkapná azt a 14 millió forintot, melyért az ősszel folyamodtak az esélyegyenlőségi minisztériumhoz, számítanak ugyanakkor még támogatásra az ORTT-től is, gyorssegély formájában, de tárgyalnak - többek között - az Oktatási Minisztérium, a Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Hivatal és a Magyar Rádió képviselőivel, valamint megkeresték a holland Medienhilfe és az Open Society Institut (OSI) illetékeseit.

Jövőre az esélyegyenlőségi tárcától százmillió forintos támogatásra számít a Rádió C.

A rádió műsorstruktúrája egyébként október 18-val megváltozott, és nyár óta változások voltak az adó vezetésének összetételében is. Az új főszerkesztő Ignácz József lett, de váltás volt a háromtagú felügyelőbizottságban is: Jónás Judit helyére Vajda Éva, a tényfeltáró cikkeiről ismert újságíró került.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.