BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tízcsapatos marad a Forma-1

Jövőre is tíz csapat versenyez majd az autósport csúcskategóriájának számító Forma-1-ben, ráadásul valószínűleg minden eddiginél több, összesen 19 versenyen állhatnak rajthoz a pilóták. A Ford kivonulása a száguldó cirkuszból egyszerre három, az autógyártó tulajdonában lévő Cosworth cég motorjait használó csapat - Jaguar, Minardi, Jordan - indulását tette kérdésessé 2005-ben, a november 15-i nevezési határidőig végül mindegyiküknek sikerült megoldást találnia.

A Ford lépésével a legnehezebb helyzetbe talán a cég tulajdonában lévő Jaguar csapat került, amelynek új tulajdonost is kellett találnia. A nevezési határidő utolsó napján azonban ez is sikerült, a Red Bull megvásárolta a csapatot. A cég tulajdonosa, Dietrich Mateschitz már korábban is szoros kapcsolatban állt a száguldó cirkusszal: egy évtizeden keresztül a Sauber istállóban volt részesedése, 2002-ben azonban 42 millió dollárért értékesítette tulajdonát a csapatban.

Megoldódtak az érintett csapatok motorgondjai is, mivel két amerikai üzletember, Kevin Kalkhoven és Gerald Forsythe, a Cart világsorozat tulajdonosai megvették a Fordtól a Cosworth motorgyárat. Az új tulajdonosok bejelentették, hogy a vállalat továbbra is gyárt motorokat a Forma-1-es csapatok számára, és 2005-ben a Jaguar utódját és a Minardit is ellátják majd erőforrásokkal. A 2005-ös világbajnokság első három futamán az idei versenysorozatban Baumgartner Zsoltot is foglalkoztató Minardi még az idei autót és motort használja majd, jelentette be Paul Stoddart, a csapat tulajdonosa. A Jordan úgy döntött, hogy a jövőben nem használ Cosworth motorokat, sikerült ugyanis megegyeznie a Toyotával, így a japán cégtől kapja az erőforrásokat 2005-ben.

Az induló csapatok száma mellett az is bizonytalan volt, hogy hol rendeznek majd versenyeket, hiszen sokáig úgy tűnt, kikerül a jövő évi naptárból a francia és a brit nagydíj. A csapatok gálánsnak bizonyultak, és - a Ferrari kivételével - valamennyien beleegyeztek, hogy jövőre felére csökkentik a teszteléseket, és a megspórolt pénzt a két nagydíjra költik. Az, hogy jövőre rekordszámú, 19 futamot rendeznek-e, véglegesen csak a hivatalos versenynaptár kihirdetésekor, vagyis december 10-én dől majd el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.