Folyamatosan nő az üzleti utasok aránya a Germanwings járatain, sokan indulnak Budapestre Kölnből és Stuttgartból. A német diszkont-légitársaság ezen arány további emelkedésére számít, és nem zárja ki, hogy jövőre megkétszerezi a járatok számát - mondta lapunknak Andreas Engel, a társaság PR-igazgatója. A cég 2005-ben heves marketingoffenzívába kezd, hogy még inkább felvehesse a versenyt a német városok és Budapest közötti piacon lendületesen terjeszkedő brit EasyJettel és német Air Berlinnel.

A magyarok aránya 21-22 százalék körüli az első németországi járatok bevezetése, 2003 tavasza óta. A cég szeretné, ha a német mellett a magyar üzletemberek is nagyobb számban választanák a járatait, de akciózni kíván a diákok és más fogyasztói rétegek körében is. A két német várost főleg skandináv, brit és ír utasok használják átszállóhelyül Magyarországra tartva, míg a magyarok jobbára Dél-Európába utaznak Kölnön és Stuttgarton át.

A Germanwings az idén 230-240 millió eurós bevételre és 1,3 milliós nettó nyereségre számít. 16 repülőből álló gépparkja jövőre négy repülővel bővül. Ekkor 4,5-6 millió utasra számít, az idei közel kétszeresére. (VG)