Az MTV-ben a Danubius volt vezetése
Jelentősen erősödhet a Magyar Televízió Rt. (MTV) kereskedelmi tevékenysége, miután várhatóan a hazai médiaértékesítési terület egyik legjobb szakembergárdája veszi át MTV ezen részlegének irányítását - értesült a piaci forrásokból a Világgazdaság.
Úgy tudjuk, Fischer András, a Danubius Sales House (DSH), egyben a Danubius Rádió korábbi elnök-vezérigazgatója érkezik az MTV-hez. A szakember csapata többek között a Danubiustól nemrégiben vele együtt távozó Toperczer Attila kereskedelmi igazgatóval és Horváth Rékával, a rádió marketingigazgatójával állna fel. A Fischer András vezette DSH-t az egyik legsikeresebb médiatársaságként tartották számon. A társaság tavaly több mint hárommilliárd forintos nettó árbevételt produkált.
Információink szerint a médiaértékesítésre specializálódott csapat az MTV várható idei reklámbevételénél egymilliárd forinttal többet ígér 2005-ben a közszolgálati televíziónak. Az MTV 2003-ban 2,4 milliárd forintos kereskedelmi bevételre tett szert, idei évi üzleti tervében viszont 3,7 milliárddal számolt.
A tavalyihoz képesti jobb teljesítményben nagy szerepet játszott a labdarúgó Európa-bajnokság és az athéni olimpiai játékok kapcsán megnövekedő reklámbevétel, amely több mint 80 százalékát teszi ki a kereskedelemből befolyt összegnek.
A közszolgálati televízió egyébként nincs könnyű helyzetben a televíziós piacon, ahol a két nagy kereskedelmi adó, az RTL Klub és a Tv 2 dominál. A két versenytárs ráadásul a tavalyi teljes, nettó - 135 milliárdosra becsült hirdetési piacnak is közel a negyven százalékát uralta. Eközben pedig folyamatosan növelik részesedésüket a kis, tematikus csatornák is. Úgy tudjuk az átigazolásra vonatkozó megállapodást már a mai napon szentesíthetik az érintettek. (SK)