Jelentősen erősödhet a Magyar Televízió Rt. (MTV) kereskedelmi tevékenysége, miután várhatóan a hazai médiaértékesítési terület egyik legjobb szakembergárdája veszi át MTV ezen részlegének irányítását - értesült a piaci forrásokból a Világgazdaság.
Úgy tudjuk, Fischer András, a Danubius Sales House (DSH), egyben a Danubius Rádió korábbi elnök-vezérigazgatója érkezik az MTV-hez. A szakember csapata többek között a Danubiustól nemrégiben vele együtt távozó Toperczer Attila kereskedelmi igazgatóval és Horváth Rékával, a rádió marketingigazgatójával állna fel. A Fischer András vezette DSH-t az egyik legsikeresebb médiatársaságként tartották számon. A társaság tavaly több mint hárommilliárd forintos nettó árbevételt produkált.
Információink szerint a médiaértékesítésre specializálódott csapat az MTV várható idei reklámbevételénél egymilliárd forinttal többet ígér 2005-ben a közszolgálati televíziónak. Az MTV 2003-ban 2,4 milliárd forintos kereskedelmi bevételre tett szert, idei évi üzleti tervében viszont 3,7 milliárddal számolt.
A tavalyihoz képesti jobb teljesítményben nagy szerepet játszott a labdarúgó Európa-bajnokság és az athéni olimpiai játékok kapcsán megnövekedő reklámbevétel, amely több mint 80 százalékát teszi ki a kereskedelemből befolyt összegnek.
A közszolgálati televízió egyébként nincs könnyű helyzetben a televíziós piacon, ahol a két nagy kereskedelmi adó, az RTL Klub és a Tv 2 dominál. A két versenytárs ráadásul a tavalyi teljes, nettó - 135 milliárdosra becsült hirdetési piacnak is közel a negyven százalékát uralta. Eközben pedig folyamatosan növelik részesedésüket a kis, tematikus csatornák is. Úgy tudjuk az átigazolásra vonatkozó megállapodást már a mai napon szentesíthetik az érintettek. (SK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.