BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Flirtöt kínál a Stadler AG

A 4-6 kocsis összeállításban üzemeltethető Flirt motorvonattal indult a MÁV Rt. által 30 elővárosi vonatra kiírt tenderen a svájci Stadler társaság - tájékoztatta lapunkat Bodnár Árpád, a svájci cég magyarországi képviselője. Az elővárosi vasutak gyártására, fejlesztésére, valamint a kis sorozatú és speciális járművek előállítására szakosodott Stadler AG a Ganz-Transelektro és több magyar beszállító cég közreműködésével kíván a pályázaton részt venni egy hosszú távú együttműködés reményében. Mint lapunk beszámolt, a 30 vonatra kiírt pályázaton a Stadler-Ganz páros mellett a német Siemens, a francia Alstom és a kanadai Bombardier is indul.

A magyar vasúttársaság a tendergyőztestől elvárja, hogy a székesfehérvári, illetve a pusztaszabolcsi járműjavítók valamelyi-két fejlessze az itt üzemeltetendő vonatjai szervizközpontjává. A Stadler - ahogyan az Alstom és meg nem erősített információink szerint a Siemens is - a pusztaszabolcsit választotta. A Bombardier készül meglévő dunakeszi bázisa fejlesztésére. A vonatszerviz kialakítása milliárdos nagyságrendű beruházást jelent majd.

A Flirt az elővárosi forgalomra tervezett villamos és dízelmotorvonatok moduláris felépítésű, azonos főegységekből felépített gyártmánycsaládja körébe tartozik. Alkalmassá tették az elővárosi forgalomban szükséges speciális képességekre: gyorsan indul és lassul, gyorsan cserélődhetnek az utasai. A Flirt óránként 160 kilométer megtételére képes, de kisebb módosításokkal alkalmassá tehető az óránkénti 200 kilométeres sebességre is. A vonatok 4-6 kocsis összeállításban üzemeltethetők, a forgalmi igényektől függően, de 2-4 vonat összekapcsolásával a kapacitás tovább növelhető.

A vonatok dinamikai jellemzői, szállító kapacitásának rugalmas változtathatósága, utasterének kismértékű módosítása alkalmassá teszi a Flirtöt intercity vonatként történő alkalmazásra is. A Flirt az Európában szabványosított mindkét váltakozó áramú táplálási rendszerről kétfrekvenciás járműként is üzemeltethető - emelte ki Bodnár Árpád -, így alkalmasak határainkon kívüli közlekedésre is. Rövidesen elkészül a 3 kV egyenáramú hálózaton is üzemelni képes változat is.

Jövő vasárnaptól Flirt vonatokkal bonyolítják a svájci Zug város környéki S-Bahn (HÉV jellegű) forgalmát, jövő évben pedig a Bázel környéki S-Bahn-forgalomban Francia- (25 kV 50 Hz-es hálózaton) és Németországban is üzemelnek. A napokban húsz Flirt vonat szállításáról állapodott meg a Stadler a német vasúttársasággal.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.