BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lista a kreatívokról

Hiánypótló szándékkal készítette el a Médiafigyelő és a Figyelő a kreatív ügynökségek rangsorát. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) azonban úgy véli, a lista fals. A MAKSZ nemrégiben jelentette meg (VG, 2004. október 13.) a médiaügynökségekről, BTL- és PR-cégekről szóló listát. A szövetség akkor jelezte azt is, hogy a kreatív ügynökségek rangsora nem készülhetett el, miután számos - nemzetközi hálózathoz kapcsolódó - tagügynökségre vonatkozik a Sarbanes-Oxley-törvény, amely korlátozza adatszolgáltatásukat.

Egri Gábor, a MAKSZ főtitkára szerint a lista pontatlan, ugyanis nem csak a kreatív tevékenységből származó árbevételt tartalmazza. Mivel a reklámügynökségek az általuk kezelt márkák médiaforgalmát különböző technikákkal kezelik (közvetlen számlázás a megbízónak, vagy ezt a feladatot ráhagyják a médiaügynökségre) így nem a valós ügynökségi teljesítményt mutatja.

A Médiafigyelő és Figyelő rangsora a nettó értékesítési árbevétel alapján készült, amiből kivonták az eladott szolgáltatások értékét, mondván, ez közelíti meg legjobban a MAKSZ által mértékül vett konszolidált helyi iparűzésiadó-alapot. A szövetség legutóbb 2001-ben készítette el saját listáját. A Médiafigyelő legutóbbi számában megjelenő top 12-t az McCann-Erickson Budapest vezeti. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.