Lista a kreatívokról
Hiánypótló szándékkal készítette el a Médiafigyelő és a Figyelő a kreatív ügynökségek rangsorát. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) azonban úgy véli, a lista fals. A MAKSZ nemrégiben jelentette meg (VG, 2004. október 13.) a médiaügynökségekről, BTL- és PR-cégekről szóló listát. A szövetség akkor jelezte azt is, hogy a kreatív ügynökségek rangsora nem készülhetett el, miután számos - nemzetközi hálózathoz kapcsolódó - tagügynökségre vonatkozik a Sarbanes-Oxley-törvény, amely korlátozza adatszolgáltatásukat.
Egri Gábor, a MAKSZ főtitkára szerint a lista pontatlan, ugyanis nem csak a kreatív tevékenységből származó árbevételt tartalmazza. Mivel a reklámügynökségek az általuk kezelt márkák médiaforgalmát különböző technikákkal kezelik (közvetlen számlázás a megbízónak, vagy ezt a feladatot ráhagyják a médiaügynökségre) így nem a valós ügynökségi teljesítményt mutatja.
A Médiafigyelő és Figyelő rangsora a nettó értékesítési árbevétel alapján készült, amiből kivonták az eladott szolgáltatások értékét, mondván, ez közelíti meg legjobban a MAKSZ által mértékül vett konszolidált helyi iparűzésiadó-alapot. A szövetség legutóbb 2001-ben készítette el saját listáját. A Médiafigyelő legutóbbi számában megjelenő top 12-t az McCann-Erickson Budapest vezeti. (VG)


