Szakértők állítják, nincs tökéletes recept arra, hogy egy állásinterjún hogyan, mivel tudunk a legmeggyőzőbbek lenni. Sőt az általunk vélt kvalitásaink sem biztos, hogy kedvezően hatnak. Tóth László, a Transearch Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint a betöltésre váró pozíciótól függ, hogy a szakmai vagy az emberi tényezők játsszák-e a fontosabb szerepet. Példaként az informatikai állásokat említi, ahol főleg a szakmai tapasztalatok dominálnak, ellentétben mondjuk egy értékesítési menedzser esetében, ahol a megjelenés, a kommunikációs képességek vagy az ügyfél-orientáltság többet nyom a latban. Kockázati tényezőt jelent, ha a jelentkező sok munkahelyen fordult meg, és az sem feltétlenül jó, ha valaki sok évet dolgozott egy munkahelyen, főleg, ha az évek alatt nem tudott előrelépni a ranglétrán. Tóth László szerint két nagy hibát lehet elkövetni a kiválasztásnál: ha alulképzett, vagy ha túlképzett embert találnak az adott munkára.
Kulcskérdés, hogy egy jelölt hiteles-e. Ha valaki például azt mondja magáról, hogy "sok projektben dolgoztam", az jelentheti azt is, hogy csak hallott róluk - fogalmaz Juhász Erika, az EastEuroco Kft. partnere. Ilyenkor ki kell deríteni az illető pontos szerepét ezekben a projektekben. Ugyanez vonatkozik a például a konfliktuskezelésre, amit a reális kép kialakítása érdekében közvetett kérdésekkel járunk körbe - fűzte hozzá.
A szakmai tudás mellett persze vannak alapvető kritériumok, így például a jó kommunikációs képesség, az erőt sugárzó személyiség, az új pozícióval kapcsolatos motiváció, amit mindig valamilyen követelményrendszerhez és az ügyfél elvárásaihoz mér egy tapasztalt tanácsadó. Ezeken felül viszont nem igazán lehet biztos tippeket adni az interjúhoz - mondta Juhász Erika. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.