Fél évvel elhalasztotta a döntést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az RTL Klub csatorna átlagáras értékesítési (SAP) rendszere ügyében indított eljárásban - tudta meg lapunk. A GVH versenytanácsának további információkra van szükséges, hogy állást foglaljon a kérdésben - erősítette meg érdeklődésünkre a hivatal.
Az RTL Klubnál januárban bevezetett rendszer miatt a Magyar Márkaszövetség (MM) kezdeményezte az eljárást. Piaci információk szerint az azóta eltelt időszakban a meghatározó szereplők döntő többsége elfogadta a csatorna átlagáras értékesítési rendszerét.
Ebben szerepet játszott az is, hogy az új modell lehetővé tette az adó számára, hogy bármikor tudjon elegendő reklámidőt biztosítani a hirdetők számára, még akkor is, ha ez egy-egy hónapban nem tervezett áremelkedéssel járt együtt.
Az RTL azért döntött az SAP bevezetése mellett, mert indoklásuk szerint a magyar hirdetési piacon jelenleg jóval nagyobb a kereslet a tévéreklámokra, mint a törvény által engedélyezett keret. Az átlagáras értékesítési rendszert Európában egyébként az Egyesült Királyságban használják.
Információink szerint, a rendszerből jelentősen profitál a piacvezető csatorna, amely 2004-ben várhatóan minden korábbinál nagyobb árbevételt könyvelhet el. A csatornát működtető M-RTL Rt. - a tulajdonos RTL csoport tőzsdei jelenlétére hivatkozva - júniustól nem közöl árbevételi adatokat. Piaci információk szerint azonban a cég várhatóan jóval 20 százalék feletti mértékben növeli nettó árbevételét az előző évhez képest, amikor 26,6 milliárd forint folyt be a társaság kasszájába.
Úgy tudjuk, miután a GVH elhalasztotta a döntést, a televíziós társaság 2005-ben is a mozgó áras értékesítési rendszerét használja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.