Élen járnak a magyarok a tévénézésben karácsonykor. A hazaiak háromnegyede nem tud meglenni televíziózás nélkül az év legnagyobb ünnepén - derül ki a Research International felméréséből. A megkérdezett magyarok egyharmada ráadásul azt állítja, hogy ilyenkor még többet ül a képernyők előtt, mint máskor. Honfitársaink amúgy is első helyen állnak a tévézésben Európában azzal, hogy átlag napi négy és fél órát ülnek a képernyők előtt.

A felmérésből kiderül az is, hogy valamennyi kelet-európai országban többen néznek tévét, mint Nyugat-Európában. Egybefüggően állítják azt is, hogy az ünnepi műsorokat jobbnak találják a más időszakban vetített programoknál - a magyar válaszadók több mint 40 százaléka vélekedik erről így.

A vizsgált európai országok közül Franciaországban és Belgiumban állítják legkevesebben (előbbiben a megkérdezettek 8,9, utóbbi esetében pedig 11,3 százaléka), hogy az ünnepek alatt fokozódna étvágyuk a tévéműsorok iránt. Az európai átlag 27,2 százalék. A felmérésben részt vevő 11 ország közül négy nyugati esetében a többség inkább nélkülözné a televíziót.

Itthon a kereskedelmi adók viszik el a pálmát karácsonykor is: az összes európai ország közül itt a legnagyobb azoknak az aránya, akik az ilyen típusú csatornákat választják inkább. Igaz, a többség azt vallja, hogy ezek mellett szívesen nézi a közszolgálati adókat is. Franciaországban a megkérdezettek több mint a 40 százaléka a közszolgála-tiakat választja, de Belgiumban és Svédországban is sokan döntenek az állami adók mellett.

A magyarok legkedveltebb műsorai karácsonykor a kvízek és vetélkedők, viszont érdekes módon alig érdeklődnek a sportközvetítések iránt. Utóbbit a felmérés szerint a csehek szeretik a legjobban. A hazai válaszadók a családi és a klasszikus filmeket szeretik nézni, Nyugat-Európában pedig főleg a sikerfilmek iránt nagy az érdeklődés.