BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A német fogyasztóknak is drágul a kávé

A hiányspekuláció az elmúlt két hónapban árhullámot gerjesztett a nyerskávétőzsdéken, ami egyes piacokon már a végtermékeket is elérte. A sort a Procter & Gamble kezdte az USA-ban, 14 százalékkal növelve egyes Folgers őrölt-pörkölt kávéi árát december elején. Ám a németországi forgalmazók szerint is tarthatatlan már a tavaly ötvenéves mélyre (fél kilogrammonként átlagosan három euró közelébe) süllyedt helyi árszint.

A Jacobs kávéi révén piacvezető amerikai Kraft Foods, valamint a másik meghatározó piaci szereplő, a hamburgi székhelyű Tchibo még karácsony előtt bejelentette, hogy ez év elejétől átlagosan 70 eurócenttel többet kérnek az 500 grammos kiszerelésű pörkölt kávéjukért. A Magyarországon egyelőre (az első fél évben megszűnő) gyártással is jelen levő Tchibo a lépését az energia- és csomagolási költségek emelkedésével magyarázta a nyerskávé drágulásán túlmenően.

A német lap szerint hasonlóképp emel a müncheni Dallmayr, és drágításról egyeztet a helyi kiskereskedelemmel az amerikai érdekeltségű Melitta is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.