BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A német fogyasztóknak is drágul a kávé

A hiányspekuláció az elmúlt két hónapban árhullámot gerjesztett a nyerskávétőzsdéken, ami egyes piacokon már a végtermékeket is elérte. A sort a Procter & Gamble kezdte az USA-ban, 14 százalékkal növelve egyes Folgers őrölt-pörkölt kávéi árát december elején. Ám a németországi forgalmazók szerint is tarthatatlan már a tavaly ötvenéves mélyre (fél kilogrammonként átlagosan három euró közelébe) süllyedt helyi árszint.

A Jacobs kávéi révén piacvezető amerikai Kraft Foods, valamint a másik meghatározó piaci szereplő, a hamburgi székhelyű Tchibo még karácsony előtt bejelentette, hogy ez év elejétől átlagosan 70 eurócenttel többet kérnek az 500 grammos kiszerelésű pörkölt kávéjukért. A Magyarországon egyelőre (az első fél évben megszűnő) gyártással is jelen levő Tchibo a lépését az energia- és csomagolási költségek emelkedésével magyarázta a nyerskávé drágulásán túlmenően.

A német lap szerint hasonlóképp emel a müncheni Dallmayr, és drágításról egyeztet a helyi kiskereskedelemmel az amerikai érdekeltségű Melitta is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.