BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatékony marketing kell



Ágazati összefogással hatékony marketingmunkát kellene végezni ahhoz, hogy a magyar élelmiszertermékeket az eddigieknél jobb feltételekkel lehessen értékesíteni a nemzetközi piacokon - hangsúlyozza Hovánszky László, a Lánchíd Klub (LK) elnöke. Az előrelépéshez a termelőknek és a feldolgozóknak közös álláspontot kellene kialakítaniuk, a kormánynak pedig koordináló szerepet kellene vállalnia.

Hovánszky László szerint az összefogás révén minél jobban ki kellene használni azokat az előnyöket, amelyeket a tavaly májusi csatlakozás óta a 450 millió fős európai uniós piac nyújthat. Az eddigi tapasztalatok inkább azt mutatják, hogy más tagországok tudtak élni a tízmilliós magyar piac lehetőségeivel. A talpon maradás itthon is nehezebbé vált, mivel a korábbi viszonylagos védettség a belépéssel teljes mértékben megszűnt, a gazdasági szereplők száma nőtt. Az igazolódott be, hogy Magyarországon nem az EU15-ök, hanem a velünk együtt csatlakozott országok termékei okoztak fokozott veszélyt.

E helyzet következménye az lett, hogy a magyar élelmiszeripar kettős szorításba került. A mezőgazdasági termelők többet követelnek termékeikért, mivel a felvásárlási árak a belépés óta számos ágazatban csökkentek. A kereskedők ugyanakkor jobbnál jobb külföldi árajánlatokat kapnak, amelyek rontják a hazai élelmiszer-ipari társaságok árérvényesítő képességét. Hovánszky László szerint nem kizárt, hogy a magyar feldolgozók egy része csődközeli helyzetbe jut. Ezért változtatni kellene az eddig jórészt termelőközpontú agrárirányítási gyakorlaton, mivel a feldolgozók tönkremenetelével a gazdálkodók sem tudják majd értékesíteni terményeiket.

Az élelmiszer-gazdaságban további előrelépést hozhatna, ha a fogyasztókban sikerülne tudatosítani, hogy a magyar termékek ízvilága továbbra is kiváló. Az LK elnöke elmondta: itthon is közös kampányok kellenének ahhoz, hogy a vásárlók az ár-érték arányokra is figyeljenek,

vagyis ne feltétlenül a legolcsóbb árukat vegyék meg. Az utóbbi időszakban számos, nyomott áron forgalmazott importtermékről derült ki, hogy nem ellenőrzött készletből származott, illetve alig felelt meg a minőségi paramétereknek. Ezért a belpiac védelme érdekében arra is szükség lenne, hogy a hazai hatóságok az eddigieknél összehangoltabb és szigorúbb ellenőrzési munkát végezzenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.