Ágazati összefogással hatékony marketingmunkát kellene végezni ahhoz, hogy a magyar élelmiszertermékeket az eddigieknél jobb feltételekkel lehessen értékesíteni a nemzetközi piacokon - hangsúlyozza Hovánszky László, a Lánchíd Klub (LK) elnöke. Az előrelépéshez a termelőknek és a feldolgozóknak közös álláspontot kellene kialakítaniuk, a kormánynak pedig koordináló szerepet kellene vállalnia.
Hovánszky László szerint az összefogás révén minél jobban ki kellene használni azokat az előnyöket, amelyeket a tavaly májusi csatlakozás óta a 450 millió fős európai uniós piac nyújthat. Az eddigi tapasztalatok inkább azt mutatják, hogy más tagországok tudtak élni a tízmilliós magyar piac lehetőségeivel. A talpon maradás itthon is nehezebbé vált, mivel a korábbi viszonylagos védettség a belépéssel teljes mértékben megszűnt, a gazdasági szereplők száma nőtt. Az igazolódott be, hogy Magyarországon nem az EU15-ök, hanem a velünk együtt csatlakozott országok termékei okoztak fokozott veszélyt.
E helyzet következménye az lett, hogy a magyar élelmiszeripar kettős szorításba került. A mezőgazdasági termelők többet követelnek termékeikért, mivel a felvásárlási árak a belépés óta számos ágazatban csökkentek. A kereskedők ugyanakkor jobbnál jobb külföldi árajánlatokat kapnak, amelyek rontják a hazai élelmiszer-ipari társaságok árérvényesítő képességét. Hovánszky László szerint nem kizárt, hogy a magyar feldolgozók egy része csődközeli helyzetbe jut. Ezért változtatni kellene az eddig jórészt termelőközpontú agrárirányítási gyakorlaton, mivel a feldolgozók tönkremenetelével a gazdálkodók sem tudják majd értékesíteni terményeiket.
Az élelmiszer-gazdaságban további előrelépést hozhatna, ha a fogyasztókban sikerülne tudatosítani, hogy a magyar termékek ízvilága továbbra is kiváló. Az LK elnöke elmondta: itthon is közös kampányok kellenének ahhoz, hogy a vásárlók az ár-érték arányokra is figyeljenek,
vagyis ne feltétlenül a legolcsóbb árukat vegyék meg. Az utóbbi időszakban számos, nyomott áron forgalmazott importtermékről derült ki, hogy nem ellenőrzött készletből származott, illetve alig felelt meg a minőségi paramétereknek. Ezért a belpiac védelme érdekében arra is szükség lenne, hogy a hazai hatóságok az eddigieknél összehangoltabb és szigorúbb ellenőrzési munkát végezzenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.