BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ma "ütköztetik" a vonatokat

A Közbeszerzések Tanácsának döntőbizottsága ma hallgatja meg a MÁV Rt.-t, valamint a cég vonattenderén első és második helyet elért két társaságot. Várhatóan május 2-án közlik, helyesen értékelte-e a vasúttársaság a pályázatokat.

Ma kerül a Közbeszerzések Tanácsa döntőbizottsága elé a MÁV Rt. által vásárolandó elővárosi motorvonatok ügye. A vasúttársaság a 30+30 jármű szállítására és szervizére kiírt pályázata győzteséül a Stadler Bussnang, Transelektro Rt. párost, második helyezettnek pedig a Bombardier Transportationt hirdette ki.

Utóbbi, mely a nyertesnél tízmilliárd forinttal alacsonyabb, 120 milliárdos ajánlatot adott be, s a pontozásban is csak hajszálnyival maradt alul, a közbeszerzési döntőbizottságnál megtámadta a MÁV döntését. Állítása szerint a MÁV több pontban hibázott a pályázatok elbírálásakor. Szerinte például nem kielégítők a Stadler által kínált FLIRT vonat referenciái. Továbbá a Stadler megtévesztette a MÁV-ot, amikor a sajátja helyett anyacége pénzügyi adatait adta be (utóbbit a MÁV Rt. a kiírással összhangban lévőnek minősítette). A Bombardier műszaki kifogásokat is emelt a FLIRT-tel szemben, és nehezményezte, hogy a MÁV menet közben úgy módosította a pénzügyi elvárásokat - negyvenmilliárd forintról húszmilliárdra csökkenve a pályázótól elvárt éves bevételt -, hogy azzal a Stadlernek kedvezett.

A Bombardier Talent vonatát már októberben ki kellett volna zárni a versenyből. A MÁV Rt. éppen ennek megakadályozására módosította meg a kiírásban az elvárt zajszintet és féktávot - közölte a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója. Dunai Zoltán ugyanakkor maga is arra számít, hogy a döntőbizottság csak kisebb eljárási hibákat tár majd fel, és azokat bírsággal bünteti, de bízik benne, hogy a döntést helybenhagyja majd.

A Bombardier viszont súlyosnak tekinti az általa feltárt, illetve vélelmezett hibákat. Szerinte nem is indulhatott volna a Stadler a tenderen, hisz már a kiírás egyes feltételeinek sem felelt meg. Bízunk benne, hogy a döntőbizottság végül megállapítja, melyik cégé a jobb ajánlat, s az a Bombardier lesz - mondta Dian József, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezetője.

A háromtagú bizottság leghamarabb 15 napon belül foglal állást, de ha tárgyalást rendel el, további 15 napja van a döntéshez - tájékoztatta lapunkat a tanács jogi szakértője, Kovács László. Jogsértés megállapítása esetén felszólíthatja a MÁV-ot a törvénynek megfelelő eljárás lefolytatására, s ez akár új

pályázati kiírást is jelenthet. Ugyanakkor megsemmisítheti a MÁV döntését, és bírságot is kiszabhat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.