BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Repülőjegyek a Tescóból

Az idén a kisebb városokban folytatja magyarországi terjeszkedését a Tesco Global Áruházak Rt. Az idén létesítendő 15-17 új áruház többsége kisebb alapterületű, 3 ezer négyzetméteres lesz - mondta el Paul Kennedy, a jelenleg 42 hipermarketet és 27 szupermarketet üzemeltető társaság vezérigazgatója, hozzáfűzve: a tavaly nyílt tíz Tesco áruházból négy volt a kisebb alapterületű szupermarket. Az idén csupán egy-két, tízezer négyzetméteres egység nyitása várható.

A brit társaság magyarországi árbevétele 17 százalékkal nőtt egy év alatt, s 2004-ben elérte a 415 milliárd forintot, ám ha az új egységeket nem számítjuk, akkor is majdnem tízszázalékos volt a bevételnövekedés. Történt ez annak ellenére - emelte ki Paul Kennedy -, hogy tavaly az áruházlánc három alkalommal is csökkentette a leggyakrabban vásárolt termékek árát. (A Financial Times szerint a Lidl hálózat által támasztott kihívás miatt.)

A magyarországi hálózatbővítéssel az elmúlt évben közel kétezer új munkahelyet teremtett a cég, s így alkalmazottainak száma év végére meghaladta a 16 ezret. Az idén pedig 2500 új munkahely létesül a hálózatban.

Április 13-tól mind a 42 hazai Tesco áruházban árusítják a Wizz Air diszkont-légitársaság jegyeit, amelyek egységesen 19 900 forintba kerülnek. A társaság Stockholmba, Malmőbe, Londonba, Brüsszelbe, Párizsba, Frankfurtba, Milánóba, Rómába és Katowicébe indít járatokat Budapestről. A Tesco három hete kezdte meg a Wizz Air-jegyek értékesítését Budaörsön, Pécsett és Debrecenben, a próbaidőszak sikere után terjesztették ki a szolgáltatást a teljes magyar hálózatra.

A brit csoport a hét elején jelezte, hogy a kelet-közép-európai térségben újabb erőteljes offenzívába fog. Ennek keretében ebben az évben legalább negyven új hipermarketet nyit. Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon együttvéve 194 kereskedelmi egységet tart fenn.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.